دادستان رشت

۸۰ درصد پرونده‌های قتل ریشه ناموسی دارد/ یک‌ تا ۱۰ سال حبس برای ایجاد بستر فساد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رشت با تأکید بر اینکه نباید نسبت به فعالیت‌های ناثواب بی‌توجه باشیم، متذکر شد: ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به قتل انجامیده ریشه ناموسی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش تالارداران و فیلمبرداران گیلان هدف از انقلاب اسلامی را توجه به آبادانی و موضوع دین عنوان و اظهار کرد: مردم ما به دنبال دین بودند و می‌دانند که هدف انقلاب اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر اهداف انقلاب ما را درک می‌کنند، افزود: در تمام نقاط ایران عزیز مردم برای اسلام و انقلاب بها دادند و این بها خون شهدا است بنابراین هدف انقلاب و نهضت خمینی(ره) اسلام و حفظ ارزش‌های اسلام بوده است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رشت با تصریح بر اینکه ما هرگز اعلام جنگی در برابر استکبار نداشتیم، ادامه داد: زمانی که هدف ما نمایان شد استکبار جهانی هدف ما را نپذیرفت و به سرکردگی آمریکا برای ما چنگ و دندان نشان داد و دشمن و در رأس آن آمریکا اعتقاد دارند که برای ضربه زدن به ایران اسلامی باید برخی از میدان‌ها را بگیریم که یکی از این میدان‌ها جوانان هستند.

وی اضافه کرد: آمریکا و استکبار با جوانی که دل به انقلاب و اسلام بسته دیگر برخلاف هدف انقلاب گام برنمی‌دارد و دوستان تالاردار ما به خوبی به ندایی که از سوی ما و نیروی انتظامی داده شد به خوبی لبیک گفتند و غربی‌ها که ساعت‌ها سریال‌های هزار قسمتی می‌سازند می‌خواهند جوانان ما را از اسلام بیزار کنند و تلاش‌هایی نیز در این راستا انجام می‌دهند.

مصطفوی‌نیا با اعلام رضایت از تالارداران گیلان تصریح کرد: برداشت ما این است که دوستان تالاردار این حقیقت را پذیرفتند و با ما همکاری می‌کنند و اگر عروسی مبتذل در تالارها برگزار کنیم با با غیرت و آموزه های ما سازگاری ندارد و اگر چنین کارهایی صورت گیرد و عروسی‌های مبتذل را براساس پول برگزار کنیم مانند آن است که در قبال پول فردی بخواهد ناموسش بفروشد و این درست نیست که ما به خاطر اینکه مبلغی پول به دستمان برسد موجب تخریب زندگی‌ها شویم.

وی محبوس‌ترین و زشت‌ترین کارها را طلاق دانست و خاطرنشان کرد: اسلام سرور و شادی را دوست دارد و می‌گوید غمناکی را از خودتان دور کنید و زمانی که اجازه دهیم یک زن با لباس نامناسب در جمع مردان برقصد این حرام است و پولی که از حرام باشد برکت ندارد و گناه‌آلود است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب رشت با تأکید بر اینکه نباید نسبت به فعالیت‌های ناثواب بی‌توجه باشیم، متذکر شد: ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به قتل انجامیده ریشه ناموسی دارد و بنده اعتقاد دارم تالارداران یکی از صنف‌هایی هستند که مسؤولیت فرهنگی دارند.

وی آمار طلاق‌ها را نگران کننده خواند و خاطرنشان کرد: این طلاق‌ها بسترهایی دارد و یکی از این بسترها در زمینه برگزاری مراسم‌های ازدواج مختلط بوده و قانونگذار در مجازات اسلامی برای افرادی که زمینه فساد مردم را موجب می‌شوند بین یک‌ تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته است.

مصطفوی‌نیا با اشاره به اینکه دستور قانون سخت‌گیری نیست، یادآور شد: موارد مذکور هدایت تالارها در دوری از ابتذال بوده و از جامعه تالارداران قدردانی می‌کنیم که همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی در اجرای قانون و منویات نظام با ما دارند.

Share