معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان

۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات به خانوارهای آسیب دیده از رانش زمین سوستان آماده پرداخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت مسکن خانوارهای روستایی آسیب دیده از رانش زمین در سوستان شهرستان لاهیجان آماده پرداخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت مسکن خانوارهای روستایی آسیب دیده از رانش زمین در سوستان شهرستان لاهیجان آماده پرداخت است.
shabano_2016-06-21_12-13-21حجت شعبانپور افزود: ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت مسکن به هر خانوار آسیب دیده از رانش زمین در سوستان آماده پرداخت است و اگر این آسیب دیدگان بخواهند در جاهای دیگر زمین داشته باشند و شروع به ساخت کنند، ابتدا ۵۰ میلیون وام دیگر بصورت بلاعوض به آنها پرداخت می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز مبلغ ۲۰میلیورن ریال وام بلاعوض به کسانی که در سوستان لاهیجان خانه هایشان آسیب دیده بودند، پرداخت شد.
شعبانپور اظهار داشت: طی یک ماه اخیر که اراضی مسکونی و منازل خانوارهای آسیب دیده دچار رانش شده، زمینی به مساحت یک هکتار برای آنها در نظر گرفته شده که در مرحله آخر دریافت مجوزهای قانونی و واگذاری قرار دارد تا جابجایی و اسکان این خانوارها در اسرع وقت انجام گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تاکید کرد: در صورت نهایی شدن زمین، تفکیک و واگذاری آن به مردم با سرعت انجام خواهد شد و این زمین بر اساس آخرین استعلام در مرحله واگذاری نهایی قرار دارد.
شعبانپور تاکید کرد: حل مشکل مردم سوستان در اولویت برنامه های استانداری گیلان قرار دارد و به همین دلیل در اسرع وقت، جاده تخریب شده به طول یکصد متر با اعتبار سه میلیارد ریال مرمت، بازسازی و قابل استفاده می شود.
وی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط گیلان اظهار داشت: در امام زاده ابراهیم، تنیان و امام زاده هاشم هم رانش زمین اتفاق افتاده و خساراتی وارد کرده که مشکلاتی برای مردم این مناطق نیز بوجود آورده است.
وی گفت: پیشروی آب دریا در دو منطقه دستک آستانه اشرفیه و سحرخیزمحله شهرستان لاهیجان، موجب خساراتی شده که از سال گذشته برای این مناطق اعتبار در نظر گرفته ایم و پیشرفت کار در دستک خوب است و در سحرخیز محله نیز امسال اعتبار تکمیلی تخصیص می یابد.
وی بیشترین آسیب این مناطق را خسارت به اراضی مردم و تاسیسات زیربنایی ذکر کرد و خسارت به واحدهای مسکونی را اندک دانست.
در آبان ماه سال گذشته قسمتی از خانه های روستایی دهستان سوستان لاهیجان براثر سست شدن زمین دچار رانش شد و اوایل آبان ماه امسال نیز یک محله ۳۴ خانواری در این دهستان بر اثر بارندگی های مداوم، دچار رانش زمین شد و به بخشی از جاده ای که از داخل محل عبور می کرد و نیز ساختمان ها ، خسارت هایی وارد آمد.
۱۷ خانوار این روستا توانستند در محل های اطراف اسکان یابند ولی بقیه هنوز در داخل خانه های آسیب دیده زندگی می کنند.

Share