رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

۱۲ میلیون نفر فقیر در جامعه وجود دارد / دستگیری پزشکان متخلف و سودجو در کشور/ شناسایی ۷ هزار نوع زعفران تقلبی/ راه‌اندازی ۱۵ شعبه جدید تعزیرات حکومتی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از دستگیری پزشکان متخلفی که داخل بدن بیماران از پروتزهایی استفاده کردند که نیاز به آن نبود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علیرضا جمشیدی در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی سه وظیفه را به عهده دارد اظهار کرد: در تمام دنیا قوه قضائیه به موضوع جرم رسیدگی می‌کند و رسیدگی به تخلف‌ها مربوط به سازمان‌هایی مانند تعزیرات حکومتی است.۱۳۹۵۰۹۰۵۰۰۰۷۷۰_photoa

وی به حوزه مهم رسیدگی به تخلف‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: ۹۵ درصد از پرونده‌هایی که رسیدگی می‌کنیم مربوط به قاچاق است.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه قاچاق از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود، تصریح کرد: قاچاق کالا تولید داخلی را از بین می‌برد و تهدیدی جدی برای اشتغال است.

جمشیدی از ورود سالانه ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق طبق آمار رسمی به کشور خبر داد و بیان کرد: به اعتقاد بنده قاچاق کالا بیشتر از میزان مذکور است و مانند سیل وارد کشور می‌شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا در جلسه‌های عمومی و خصوصی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق کالا و موضوع مالیات از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه قاچاق اکنون تنها مربوط به اقتصاد نیست، خاطرنشان کرد: برخی از کالا برای سلامت مردم زیان‌آور است.

* شناسایی ۷ هزار نوع زعفران تقلبی در کشور

جمشیدی به بررسی هفت هزار نوع زعفران تقلبی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: زعفران‌های مذکور به صورت قاچاق و بیشتر از کشور چین وارد می‌شوند و از رنگ‌های مصنوعی در آنها استفاده شده و سرطان‌زا هستند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات پزشکی از فعالیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سودجویی پزشکان بسیار شده و برخی تجهیزاتی که مورد استفاده بیماران نیست، را در بدن آنها کار می‌گذارند.

معاون وزیر دادگستری از دستگیری تعدادی از پزشکان در کشور خبر داد و افزود: پزشکان مذکور در بدن بیماران پروتزهایی را به‌کار بردند که نیاز به آن نبود.

جمشیدی با اشاره به دستگیری یک پزشک در شهرستان «لامرد» در استان فارس، بیان کرد: پزشک مذکور بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروتز داخل بدن بیماران استفاده کرده است که نیاز به آن نداشتند.

وی، بخش سوم فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی را در بخش صنوف و بنگاه‌های تولیدی خواند و تصریح کرد: تعداد سه میلیون صنف در کشور داریم و با وجود افراد ذی‌نفوذ مبارزه با اصناف متخلف با مشکلاتی همراه است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به تخلف و تقلب در بعضی از صنوف اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با قوت با تخلفات برخورد شود و وضعیت روزبه‌روز در حال بهتر شدن است.

جمشیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در رسیدگی به تخلفات ورود کردند، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و پلیس از تعزیرات حکومتی حمایت می‌کنند.

وی به شرایط بسیار سخت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تعداد ۱۲ میلیون نفر فقیر در جامعه وجود دارد و اجحاف به آنها ظلم مضاعفی است.

* راه‌اندازی ۱۵ شعبه جدید تعزیرات حکومتی در گیلان

معاون وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به استان گیلان، اظهار کرد: در سفر به گیلان تلاش می‌کنیم ۱۰ تا ۱۵ شعبه جدید در مرکز و شهرستان‌های مختلف در این استان راه‌اندازی کنیم.

Share