فرماندار لاهیجان: ۱۰ درصد جمعیت لاهیجان را دانشجویان تشکیل می‌دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت مبنی بر اینکه «دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده»؛ گفت: تلاش ما این است به فرمایشات رهبر انقلاب جامعه عمل بپوشانیم اما همانطور که ایشان می فرمایند معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست در دانشگاه را نباید اشتباه گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان در نشستی با مسئولان تشکل های دانشجویی شهرستان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول اکرم، گفت: خوشحالم در جمع مسئولین تشکل های دانشگاهی حضور دارم این توفیق برایم حاصل شد تا بار دیگر با دانشجویان شهرستان پای صحبت بنشینیم، با فضای دانشجویی آشنایی دارم چرا که خودم نیز دانشجو بوده ام، امیدواریم جلسات بعدی به طور منظم برنامه ریزی شود.

سید محمد احمدی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب و دولت مبنی بر اینکه «دانشگاه باید سیاسی باشد نه سیاست زده»؛ گفت: تلاش ما این است به فرمایشات رهبر انقلاب جامعه عمل بپوشانیم اما همانطور که ایشان می فرمایند معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست در دانشگاه را نباید اشتباه گرفت.

احمدی خاطرنشان کرد: از جمعیت ۱۶۸ هزار نفری شهرستان حدود ۱۰ درصد این جمعیت را دانشجویان تشکیل می دهند و تشکل هایی که در دانشگاه ها فعالیت می کنند، می توانند نقش مهمی را در تصمیم گیری های دانشگاه و حتی شهرستان را ایفا کنند و به عبارتی دانشجویان می توانند با انعکاس نظرات و پیشنهادات خود به مدیران اجرایی در پیشبرد اهداف سازمانی یاری رسان باشند.

وی تصریح کرد: مسئولین و دانشجویان می توانند به کمک هم آسیب های اجتماعی که دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز می باشد را حل و برطرف کنند چرا که در برابر انقلاب اسلامی و دستاورد های آن مسئول هستیم، اگر قرار است پیشرفت کنیم و کشوری توسعه یافته و کشوری الگو شویم، نباید نسبت به ناهنجاری های اجتماعی همچون حجاب، مواد مخدر و … بی تفاوت باشیم.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: همه باید تلاش کنیم، اقتصاد مقاومتی که نسخه نجات دهنده و شفابخش کشور است، هرچه جدی تر اجرا کنیم و این بدون تقویت دانشگاه ها و حمایت و همکاری دانشجویان امکان پذیر نمی باشد.

وی با بیان اینکه دولت ها سه وظیفه مهم افزایش امید به زندگی، تسهیل گری امورات و  اجرای قانون را بر دوش دارند، اظهار داشت: در بخش اشتغال در شهرستان که اصلی ترین معظل اجتماعی لاهیجان نیز می باشد، رایزنی ها و اقداماتی انجام شده و در دست اقدام است.

احمدی با بیان اینکه رفع دغدغه های مردم از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است، گفت: اشتغال و تشکیل زندگی مشترک از مهمترین دغدغه‌های جوانان و خصوصا دانشجویان است و دولت نیز رفع این مشکل را اولویت کاری خود دانسته و در راستای رفع اساسی آن می‌کوشد.

مقام عالی دولت در شهرستان یادآور شد: می بایست با هم فکری بسیاری از زیرساخت ها را تقویت و مشکلات آن ها را بر طرف کنیم و از دانشجویان نیز می خواهم همراه و یاری رسان باشند.

فرماندار لاهیجان با اشاره به ۱۲ توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان گفت: دانشجویان باید با برنامه ریزی منسجم و مناسب برنامه هایشان را اجرایی کنند، همچنین سه آرمان اساسی در توصیه های رهبری به دانشجویان یعنی رشد علمی، عدالت خواهی، آزاد اندیشی و آزادی خواهی اهداف تمامی تشکل های دانشجویی باید باشد و این اهداف با تلاش شما دانشجویان با بصیرت و آگاهی دست یافتنی است.

احمدی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در سال آینده، تصریح کرد: دانشجویان و مسئولین باید با کمک یکدیگر مردم را برای حضور و شرکت در انتخابات تشویق کنند چرا که شرکت در انتخابات وظیفه دینی و اسلامی ما است و یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری نیز حضور حداکثری در انتخابات می باشد.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: در جلسات آتی شورای اداری از مسئولین تشکل های دانشجویی نیز دعوت خواهیم کرد تا هم با فضا و مسائل اداری آشنایی پیدا کنند و هم از نکته نظرات آن ها برای پیشبرد اهداف اداری شهرستان استفاده شود.

در پایان نیز تعدادی از مسئولین تشکل های دانشجویی شهرستان لاهیجان نظرات و سوالات خود را مطرح و فرماندار به سوالات آن ها پاسخ گفت.

Share