استاندار گیلان مطرح کرد:

گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در بخش دولت الکترونیک شود/ ضرورت پوشش کامل امواج تلویزیونی و رادیویی در تمامی مناطق گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان در کارگروه توسعه دولت الکترونیک گفت:  از لحاظ شاخص‌ها در بخش فناوری اطلاعات از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۲ رسیده‌ایم که نشانگر پیشرفت خوب استان در این بخش است اما باید بیشتر تلاش کرد.

img_5672 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با بیان اینکه باید با تمام توان در جهت عملیاتی شدن برنامه‌های توسعه‌ای در استان تلاش کنیم افزود: الحمدا… با تلاش‌های خوب صورت گرفته در بخش دولت الکترونیک جایگاه گیلان از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۲ کشوری بهبود یافته اما هنوز راضی کننده نیست و باید گیلان جزو ۵ استان برتر کشور در این بخش نیز قرار گیرد.

وی بر ضرورت برگزاری منظم جلسات کارگروه توسعه دولت الکترونیک تأکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی استانی و کشوری در جهت توسعه دولت الکترونیک در گیلان تلاش کنیم تا مردم هرچه بیشتر از خدمات الکترونیک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خدمات دولت الکترونیک بیش از یکصد خدمت از میانگین کشوری عقب تر هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ نوع خدمت از طریق دفاتر خدمات دولت الکترونیک به مردم گیلان ارایه می‌شود.

وی تاکید: تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداران باید در دولت الکترونیک وارد شوند.

وی در ادامه هدف گذاری شرکت مخابرات گیلان برای واگذاری ۱۹ هزار خط تلفن ثابت شهری و روستایی در سال ۹۵ را کافی ندانست و در این رابطه مخابرات را مکلف کرد برای امسال واگذاری حداقل ۳۰ هزار خط تلفن ثابت را هدفگذاری کند.

دکتر نجفی بر ضرورت پوشش کامل امواج تلویزیونی و رادیویی در تمامی مناطق گیلان تأکید کرد و افزود: متاسفانه برخی از مناطق استان از پوشش امواج تلویزیونی محروم هستند که باید با فراهم کردن شرایط لازم و بهره‌گیری از اعتبارات ملی تمامی مناطق را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان نیز گفت: کارگروه توسعه دولت الکترونیک متشکل از چند کمیته راهبری، خدمات، شبکه و زیرساخت و امنیت می‌باشد.

فرزاد توکلی افزود: در گیلان ۲۰۰ خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی به مردم ارائه می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت ارتباطات در استان بیان کرد: دو هزار و ۵۶۷ روستا در استان حداقل یک فناوری ارتباطی را دارند اما ۶۹ روستا، هیچ ارتباطی از لحاظ فناوری ندارند.

توکلی با بیان اینکه برخی از این روستاها زیر ۲۰ خانوار هستند، تصریح کرد: براساس سیاست وزارت ارتباطات فرقی ندارد که روستا چه تعداد جمعیت داشته باشد و همه روستاها باید بتوانند دستکم یک ارتباط را داشته باشند.
وی یکی از دلایل نداشتن ارتباط این ۶۹ روستا را نبود برق در این روستاها عنوان کرد.

وی همچنین به پوشش جاده ای استان توسط اپراتورها اشاره و اضافه کرد: ۹۴ و ۶۶ صدم درصد جاده‌های گیلان تحت پوشش اپراتور همراه اول هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان پوشش جاده ای اپراتور دوم را نیز در استان ۸۹ و هفت دهم عنوان و بیان کرد: این آمار در کشور ۸۵ و ۹۱ صدم درصد می‌باشد.

Share