در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد

کمک ۳۰ میلیون تومانی شورا و شهرداری برای شرکت یک نفر در کنفرانس نانو تکنولوژی آمریکا !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به پیشنهاد شهرداری به لوایح کمک مالی برای شرکت یکی از نخبگان در فستیوال و کنفرانس جهانی نانو تکنولوژی موافقت شد. تصویب دو آیتم جدید درآمدی در مواد تعرفه سازمان آرامستانها از دیگر مصوبات کمیسیون بودجه شورا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، یکصد و چهل و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر رشت، به ریاست سید امیرحسین علوی، صبح روز هفدهم آذرماه  ماه در تالار شورا برگزار شد.

در این نشست، گزارش تفریغ بودجه شهرداری رشت طی سالهای ۹۲ و ۹۳ به تفکیک ارایه شد. همچنین به پیشنهاد شهرداری به لوایح کمک مالی برای شرکت یکی از نخبگان در فستیوال و کنفرانس جهانی نانو تکنولوژی موافقت شد. تصویب دو آیتم جدید درآمدی در مواد تعرفه سازمان آرامستانها از دیگر مصوبات کمیسیون بودجه شورا بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا، ضمن خیرمقدم به اعضای شورا، و تقدیر از شرکت پاسارگاد تدبیر گفت:  این شرکت با وجود موانع زیاد و توجیه نبودن مدیران شهرداری، توانست از سال ۸۹ تا ۹۳ را گزارش حسابرسی مالی و درآمد هزینه شهرداری را تهیه نماید و گزارش تفریغ بودجه سالهای بعدی نیز توسط این شرکت در حال انجام است.

وی با اشاره به قانون شهرداری و وظایف شوراها در دریافت گزارش درآمد هزینه شهرداری ها، از ریاست شورا خواست تا از شهرداری بخواهد گزارش ۶ماه نخست امسال را هر چه سریعتر برای بررسی به شورا ارسال نماید.

امیر حسین علوی افزود: امروز گزارش تفریغ بودجه ارایه می شود. بر طبق مستندات این شرکت، اگر شهرداری از درآمد و هزینه بیش از ۱۰ درصد انحراف داشته است، می باید از شورا اخذ مجوز کرده باشد.

وی از معاون مالی و اقتصادی شهرداری خواست تا مستندات مربوط به مواردی که در کدهای بودجه انحراف صورت گرفته است، تا یک هفته دیگر آماده و تقدیم شورا نماید.

گزارش انحراف بودجه شهرداری

 شفقت، مدیر شرکت پاسارگاد تدبیر، ضمن تقدیر از تلاش های شورای چهارم در رفع موانع و چالشهای موجود در شهرداری برای انجام حسابرسی سالهای یاد شده گفت: اگر حمایت شورا از یک سو و تلاش مجموعه مدیریت مالی شهرداری نبود؛ گزارش هایی که می باید طبق قانون هر ماه به شورا به تفکیک می رسید؛ امروز انجام نمی شد.

شفقت گزارشی از درآمد و هزینه تمامی سرفصل های بودجه ای مصوب ۹۳ و ۹۲شهرداری را ارایه داد و تصریح کرد:  اولین و مهمترین موضوع در شهرداری بودجه و متمم بودجه است که باید طبق مصوبه شورا و بر اساس سرفصلهای مصوب بودجه هزینه شود. شهرداری نمی تواند از کدهای دیگر هزینه ها را جابجا نماید مگر طبق قانون با مصوبه شورا باشد.

وی افزود: شهرداری می باید هر سال متمم بودجه را پیش از اتمام مهلت قانونی آماده و بیلان کاری و تفریغ بودجه را نیز به تفکیک هرماه به شورا گزارش دهد. و همچنین باید تراز مالی هم انجام گردد متاسفانه طی سالهای ۸۹ به این سو این مهم انجام نشده بود.

مدیر شرکت پاسارگاد تدبیر ضمن آنالیز تمامی سرفصلهای بودجه سالهای ۹۲ و ۹۳ گفت: در برخی سرفصلها شاهد هزینه کرد بیش از مصوب شورا هستیم و هنوز اسناد این انحراف بودجه و یا مصوبه شورا برای هر کد جابجا شده، ضمیمه گزارش نیست.

وی یادآور شد: در سالهای ۹۲ و ۹۳ در سرفصلهای عمرانی، برخی پروژه های مصوب یا اصلا انجام نشده و یا زیر ۱۰درصد انجام شده و عملا به اتمام نرسیده است و واحد مالی می باید گزارش دهد سر فصل هزینه کرد مصوب آن در کدام کد جابجا شده است.

 شفقت همچنین از مازاد هزینه در برخی سرفصلها به رقم  ارایه داد و افزود: در برخی سرفصلها نظیر پاداش ، عیدی ، هزینه جشنها و پذیرایی، کمک به اتوبوسرانی، انحراف شدید بودجه مشاهده می شود و بعید بنظر می رسد در چنین سرفصلهایی شورا به شهرداری مجوز جابجایی کد داده باشد.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه در هزینه کردهای عمرانی در برخی موارد بالای ۵۰درصد هزینه مازاد را شاهدیم نظیر پشتیبانی نرم افزاری در مناطق که هنوز مستندات آن ضمیمه گزارش نشده است. و یا در بهسازی سراوان، رفت و روب، هزینه های فضای سبز و … بیش از مصوب شورا شهرداری در سالهای یاد شده هزینه کرد داشته است.

کمک ۳۰ میلیون تومانی اعضای شورا برای شرکت یک نفر در کنفرانس نانو تکنولوژی آمریکا

در نشست کمیسیون بودجه شورا همچنین ۶مورد لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر لوایح کمک مالی به برخی اشخاص حقیقی، موضوع  حمایت مالی از رضا قوامی پور از نخبگان علمی گیلان جهت شرکت در فستیوال و کنفرانس جهانی نانو تکنولوژی در آریزونا بررسی شد.

در این لایحه که رقم ۳۰میلیون تومان پیشنهاد شده بود؛ با توجه به سوابق علمی نامبرده، اعضای شورا با اعطای کمک موافقت نمودند.

موضوع لایحه دیگر، دو آیتم پیشنهادی جدید به مواد تعرفه سازمان آرامستان بود. مهاجر، مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری در توضیح این لایحه گفت: این لایحه به جهت  تامین منابع درآمدی و اجرای پروژه های عمرانی پیشنهاد شده است.

وی افزود: موضوع پیشنهادی، دریافت بهای بافتهای تحویلی از آزمایشگاه های بیمارستانها به ازای هر سری (یک آمبولانس) به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال و همچنین دریافت بهای تدفین جفتهای تحویلی از بیمارستان های دولتی و خصوصی به ازای هر آمبولانس به مبلغ یک سوم بهای کفن و دفن نوزادان تحویلی از همان بیمارستان دریافت می گردد که حدود ۵۰هزار تومان می باشد

مهاجر تاکید کرد: طبق اصول بهداشتی در دیگر شهرها، هر بیمارستان یا آزمایشگاه می باید زباله سوز برای چنین ضایعاتی داشته باشد در صورت فقدان می باید به زباله سوز سازمان پسماند تحویل شود و با توجه به عدم چنین زباله سوزهایی در استان، در نهایت به سازمان آرامستانها تحویل می گردد و سازمان وظیفه دفن بهداشتی آنها را در یک گور لحد دارد. بنابراین این لایحه پیشنهاد شده تا از محل درآمد همان بیمارستان هزینه دفن ضایعات دریافت گردد.

این لایحه نیز به تصویب اعضای شورا رسید.

Share