فرمانده یگان حفاظت استان گیلان

کشف و ضبط بیش از ۱۲۰ قبضه اسلحه شکاری توسط مامورین محیط زیست گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبری پور گفت: با توجه به شروع مهاجرت پرندگان و برودت هوا و افزایش حضور شکارچیان در حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، جهت شکار پرندگان که در حال زمستان گذرانی هستند و همچنین افزایش گشت حفاظتی از تمام مناطق به صورت شبانه روزی و با آماده باش تمام نیروها در پاسگاه ۱۶ گانه ،بیش از ۱۲۰ قبضه انواع اسلحه شکاری از متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت استان گیلان با اعلام خبر کشف و ضبط بیش از ۱۲۰ قبضه اسلحه شکاری توسط مامورین اداره یگان حفاظت محیط زیست این استان، گفت: از این تعداد، صاحبان ۹۸ نفر دستگیر و به همراه پرندگان شکار شده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی استان تحویل شدند و این در حالی است که فصل مهاجرت از اواخر مرداد ماه با ورود پیش قراولان مهاجرت مانند خوتکای پرسفید شروع و تا اواخر اسفند با خروج پرندگان ار تالاب ها و آبگیر ها به پایان می رسد.

۱۸۸۴۴_۱۸۲

همچنین هر نوع شکار پرندگان از جمله قو، پلیکان، حواصیل، اردک سرسفید و انواع غازها به جز غاز خاکستری و همچنین شکار چنگر، اردک ها شامل سرسبز فیلوش، خوتکا، اردک ارده ای نوک پهن و غیره مجاز می باشد.

شکار در روزهای پنجشنبه و جمعه از یک ساعت قبل از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب، به غیر از مناطق حفاظت شده پناهگاه حیات وحش و پارک ملی در بقیه مناطق، آزاد می باشد.

فرمانده یگان استان افزود: برای متخلفین طبق قانون جرایمی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بازدارنده باشد و بتواند امنیت نسبی را در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست گیلان، برای پرندگان فراهم کند.

وی عنوان کرد: برای شکار غیر مجاز پرندگانی چون غاز خاکستری و انواع مرغابی تا یک میلیون ریال، عروس غاز، غاز پازرد، عقابها و قوی کوچک تا چهل میلیون ریال و پلیکان سفید، باکلان کوچک، فلامینگو و قوهای فریاد کش و گُنگ تا ۱۲ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

البته برای شکار و زنده گیری غیر مجاز شاهین، بالابان، بحری، لاچین و طرلان جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی اعمال خواهد شد.

Share