ولی داداشی اعلام کرد:

کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از تصویب کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در شورای معاونین سازمان گمرک کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ولی داداشی گفت: کد گمرکی برای هر مرز تجاری کشور ضروری است و با اخذ این کد، بندر آستارا به عنوان مرز گمرکی کددار مستقل فعالیت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: تصویب کد گمرکی در شورای معاونین سازمان گمرک کش۸۲۳۲۱۷۰۸-۷۱۱۹۹۶۲۳ور، باید در شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور نیز به تصویب برسد تا عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا را شاهد باشیم.
وی اظهار کرد: این کد، رویه های گمرکی نظیر ترانزیت خارجی را در بندر تجاری آستارا تسهیل خواهد کرد.
داداشی معافیت گمرکی ورود کالاهای ساخته شده در منطقه ویژه به داخل کشور، ورود و خروج کالا بدون عوارض گمرکی، مشارکت سرمایه گذار ان داخلی و خارجی، تبدیل و بسته بندی کالا جهت صادرات مجدد، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی و تسهیلات ورود ماشین آلات و وسایل نقلیه را از مزایای منطقه ویژه اقتصادی برشمرد.
در اسفندماه ۱۳۹۳ هیأت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در استان گیلان را با حوزه فعالیت های دریایی، بندری، صنایع و خدمات وابسته و لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و ابلاغ کرد.
منطقه ویژه اقتصادی آستارا به وسعت ۶۱ هکتار درمحدوده بندر چند منظوره این شهرستان در خشکی و شاخه های موج شکن دریایی آن ایجاد می شود.
شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بندر این شهرستان از فروردین ماه سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

Share