رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی مطرح کرد

کاهش ۶۰ درصدی مرگ و میر زودرس با رعایت سبک زندگی سالم/ تاثیر مذهب در تنظیم زندگی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منتظری با اشاره به پیشگام شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه اشاعه زندگی سالم گفت: توجه به این موضوع و تحقیق و پژوهش درخصوص آن و همچنین ارائه نتایج تحقیق می تواند در دستیابی به مقوله مهم سبک زندگی سالم تاثیرگزار باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در نخستین همایش ملی سبک زندگی سالم با محوریت بیماریهای غیر واگیر در دهکده ساحلی انزلی اظهار کرد: بسیاری از بیماری های غیر واگیر در جهان محصول رفتارهایی است که قابل پیشگیری و اصلاح هستند.photo_2016-11-24_18-57-53

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی، منتظری با بیان اینکه در حوزه علوم سلامت و بهداشتی مسئله سبک زندگی بسیار موضوع با اهمیتی است اظهار کرد: با سبک درست زندگی و تغذیه سالم میتوان از حدود ۶۰ درصد مرگ و میرهای غیر ضروری جلوگیری کرد.

وی از تغذیه مناسب و فعالیت جسمانی کافی به عنوان روش های درست زندگی سالم اشاره و تاکید کرد: با پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی می توان علاوه بر ارتقاء سلامت، از مرگ و میرهای زودرس نیز جلوگیری کرد.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رعایت سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی در راستای ترویج سبک زندگی سالم است.

منتظری با اشاره به پیشگام شدن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه اشاعه زندگی سالم گفت: توجه به این موضوع و تحقیق و پژوهش درخصوص آن و همچنین ارائه نتایج تحقیق می تواند در دستیابی به مقوله مهم سبک زندگی سالم تاثیرگزار باشد.

وی با اشاره به تاثیر مذهب در تنظیم زندگی سالم اظهار کرد: افرادی که مقید به دستورات دین مبین اسلام هستند معمولا به رفتارهای پرخطر و مواردی که به سلامت آنها آسیب می رساند توجه کرده و از انجام آن پرهیز می کنند.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در پایان تصریح کرد: مطالعات نشان داده که افراد جامعه در هر دین و مذهبی مراقب رفتار خود هستند.

 

Share