با ورود سامانه ناپایدار

کاهش دما و بارش باران و برف در گیلان/دریا مواج و طوفانی خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه ناپایدار از امشب تا عصر سه‌شنبه شاهد کاهش دما و بارش باران و برف در ارتفاعات خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مازیار غلامی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت تدریجی جریانات ناپایدار از امشب(دوشنبه شب)در منطقه است.

HAVA00091_PhotoA

وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه فعال بوده و به‌تدریج تضعیف و از منطقه خارج خواهد شد.

غلامی خاطر نشان کرد: جبهه هوای سرد و بارشی دیگری از روز پنج‌شنبه به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ کرده و تا ظهر جمعه در منطقه فعال خواهد بود.

وی افزود: بنابراین طی بازه‌های ذکر شده، افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش قابل ملاحظه دما، بارندگی و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و همچنین در مناطق مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران یا بارش برف مورد انتظار است.

غلامی اضافه کرد: بر این اساس دریا مواج و طوفانی خواهد بود و با توجه به شرایط بارش شدید، آبگرفتگی معابر در بعضی نقاط وجود خواهد داشت و به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود با توجه به شرایط بارندگی و برف(لغزندگی سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی)، مه‌آلود بودن هوا(کاهش دید) و کاهش محسوس دما، ضمن رعایت نکات ایمنی، به وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز باشد.

Share