مدیر حوزه علمیه مسجد محمدیه تالش

کار جهان اسلام به جایی رسیده که یهود و نصاری، مسلمانان را به دلیل تفرقه تمسخر می‌کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر حوزه علمیه مسجد محمدیه تالش با بیان چهره افراد متفرق گفت: قرآن کریم یهود و نصاری را افرادی اختلاف انگیز متفرق معرفی می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین عزت شیخ از ائمه جمعه اهل سنت طی سخنانی که به مناسبت هفته وحدت در مسجد فاروق اعظم گفت: هفته وحدت یادگار امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش، مدیر حوزه علمیه مسجد محمدیه تالش با بیان چهره افراد متفرق گفت: قرآن کریم یهود و نصاری را افرادی اختلاف انگیز متفرق معرفی می کند. و امروز اختلاف در بخشی از جهان اسلام به دلیل نداشتن رهبری منسجم و عدم شکیبایی به قدری گسترش پیدا کرده است که مایه تاسف است.

این روحانی اهل تسنن همچنین افرود: واقعیت رفتاری جهان اسلام به جایی رسیده است که با عرض تاسف باید گفت یهود و نصاری مسلمانان را به دلیل تفرقه و اختلاف، مورد تمسخر خود قرار می دهند.

امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: پیام نبی اکرم و پیروی امت از دعوت ایشان، موجب تغییر شرایط در عصر ایشان شد و وضعیت مطلوبی را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین عزت شیخ بی توجهی به تعالیم رسول گرامی اسلام، ورود افراد ظالم و ناشکیبایی امت را از جمله دلایل اختلاف بزرگ جهان اسلام بیان کرد.

وی به پیام اسلام در مواجه میان سرداران سپاه ساسانی و اسلام پرداخت و گفت: پیام اسلام از همان ابتدا رها کردن بندگان از بندگی غیر خدا، ظلم ادیان گذشته و دعوت به عدل اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه اهل تسنن با یادآوری موجود بودن همان متون گفت: نسخه وحدت امروز همان پیام رسول خداست.

این روحانی اهل سنت در مورد ولادت آن حضرت گفت: تولد محمد مصطفی (ص) تنها به دنیا آمدن یک فرد نبود و با این رویداد بزرگ اصول و ارزشهای انسانی به درجه کمال خود رسید.

وی ایشان را فردی با اخلاق عظیم معرفی کرد و به ذکر مناقب رسول رحمت پرداخت.

گفتنی است برپایی سفره ضیافت، مولودی خوانی و دف نوازی از دیگر بخش های این رویداد مذهبی بود.

Share