استاندار نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کرد

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای سرمایه‌گذار خارجی در بخش فرآوری چای/ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت جلو آوردن ۱۰ تا ۱۵ روزه زمان کاشت برنج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت جلو آوردن ۱۰ تا ۱۵ روزه زمان کاشت برنج تأکید کرد و ا فزود: با برنامه‌ریزی مناسب و توسعه کشت دوم خواهیم توانست در تولید برنج به خودکفایی دست یابیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سی و ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد درخصوص مسائل و مشکلات ۱۳ واحد تولیدی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی استان تصمیم‌گیری شد.unnamed

پرداخت حدوداً ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، امهال تسهیلات دریافتی و نیز بدهی‌های مالیاتی، تقسیط بدهی، تسهیل در دریافت ضمانت‌های بانکی، رفع مشکلات زیست محیطی از تصمیمات این نشست بود.

این واحدها در بخش های بسته‌بندی، صنایع داروئی، شالیکوبی مدرن، صنایع تبدیلی، صنایع غذایی و تولید همزمان برق و حرارت فعالیت می‌کنند.

پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای سرمایه‌گذار خارجی در بخش فرآوری چای و نیز بررسی برخی از مشکلات صنایع تبدیلی کشاورزی در بخش های بسته‌بندی و فرآوری از مهمترین این تصمیمات بود.

استاندار گیلان در این نشست  ضمن بیان سوابقی از موضوعات فرآوری چای و ارتباط با کشورهای صاحب تولید و دانش در این بخش، بر حفظ و توسعه واحدهای فرآوری چای تأکید کرد.

نجفی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه توسعه کمی و کیفی این محصول را در گیلان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش فرآورده‌های کشاورزی از قبیل بسته‌بندی و روغن کشی فندق نیز نیازمند ایجاد واحدهای جدید هستیم افزود: نباید گذاشت واحدهایی که با صرف هزینه زیاد در سالیان گذشته ایجاد شده‌اند دچار رکود و احیاناً تعطیلی شوند.

 نجفی از اعطای تسهیلات به ۵۷۸ واحد تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید استان خبر داد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا کارخانجات با تولید کامل مشغول به فعالیت شوند تا زمینه اشتغال بیشتر افراد جویای کار فراهم شود.

استاندار گیلان رونق تولید را موجبات بهتر شدن وضعیت اقتصادی استان دانست و افزود: باید زمینه رونق و شکوفایی اقتصادی را در استان فراهم کنیم.

نجفی با اشاره به واردات بی رویه سال‌های گذشته افزود: متأسفانه این واردات بی‌رویه موجب آسیب به بسیاری از واحدهای تولیدی در سنوات گذشته شده است.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت جلو آوردن ۱۰ تا ۱۵ روزه زمان کاشت برنج تأکید کرد و ا فزود: با برنامه‌ریزی مناسب و توسعه کشت دوم خواهیم توانست در تولید برنج به خودکفایی دست یابیم.

وی خواستار حمایت مدیران در جهت رونق تولید شد و افزود: باید با فراهم کردن شرایط لازم برای تولید کنندگانی که صادقانه و پرتلاش در این عرصه مشغول فعالیت هستند در جهت رونق تولید گام برداریم.

نجفی با یادآوری برگزاری نشست گذشته این کارگروه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان اظهار داشت: مهندس نعمت‌زاده با ابراز رضایت‌مندی و خرسندی از اقدامات صورت گرفته در این کارگروه از میزبانی استان نیز تشکر کردند.

 

Share