امام جمعه اسالم

وهابیت ویروس خطرناک در جهان اسلام است / منادیان تفرقه عمامه انگلیسی دارند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جدایی، وهابیت را ویروس جهان اسلام بیان کرد و گفت: این ویروس خطرناک در میان مسلمانان تکثیر شده و می بینیم امروز این تفکر در حلب سوریه شکست خورده است و در تمام جهان نیز چنین خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جدایی امام جمعه بخش اسالم در گفتگو با دیارمیرزا با تبریک هفته وحدت گفت: برنامه های هفته وحدت به نحو احسن در تالش و شهرستانهای اطراف در حال برگزاری است و برنامه های این هفته می تواند پربارتر و پرشور تر باشد و از خلاقیت و ابتکار جوانان در این زمینه بیشتر استفاده شود.

وی ضمن انتقاد از ترکیب سنی هییت های امنای مساجد، خواستار حضور جوانان در این تشکل مردمی شد.

امام جمعه اسالم از حضور سخنرانان میهمان و میزبان از ۲ مذهب در مساجد اهل تشییع و تسنن در ویژه برنامه های این هفته سخن گفت و تصریح کرد: تنیدگی این سخنرانی ها و میزبانی علمای شیعه و سنی از یکدیگر امر نیکویی است.

جدایی با بیان زندگی همراه با مسالمت مذاهب اسلامی در بخش اسالم گفت: به اهل سنت احساس نزدیکی می کنم و در میهمانی هایی که این عزیزان برپا می کنند همیشه حضور پیدا می کنم و تفاوتی میان پیروان ۲ مذهب موجود نمی بینم.

این روحانی شیعه تاکید کرد: تاریخ و تمدن اسلام پر از نمونه هایی است که نشان می دهد رشد و شکوفایی در سایه وحدت به دست آمده است. وحدت اعتلا بخش، امیدزا و نشاط آفرین است و تفرقه، عامل نابودی و اضمحلال ملت ها و دوری انسانها از یکدیگر بوده است.

جدایی همچنین افزود: امام خمینی ره معمار وحدت در جهان اسلام است که حکومتی را برپا کرد که قصد کنار گذاشتن هیچ یک از ادیان توحیدی و به خصوص سایر مذاهب اسلامی را نداشته است. اگر شرایطی ایجاد می شد که اهل سنت در کشور کنار گذاشته می شدند این به معنای حذف ۲۰ میلیون نفر از جمعیت و چندین میلیون نفر دیگر از صحنه شکوفایی بود.

امام جمعه اسالم تالش  به زندگی پیروان این مذاهب در کشور و داشتن شماسنامه ایرانی آنها اشاره کرد و تاکید کرد ما هیچ گاه نمی خواهیم آنها را کنار بگذاریم.

وی جوانان اهل سنت را مبتکر، خلاق و انسانهایی فرهیخته توصیف کرد که در صحنه کلان مدیریتی، استانداری ها، بانکها، ادارات و مجلس شورای اسلامی حضور دارند  بخشی از سازندگی ایران در دستان آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین جدایی از شبکه های تلویزیونی سخن گفت که این روزها بر طبل ۲ دستگی می کوبند و برخی نیز به تعبیر مقام معظم رهبری عمامه های انگلیسی بر سر دارند.

این روحانی شیعه با مذموم خواندن جدایی میان برادران دینی گفت: مخالفان وحدت اسلامی کسانی هستند که از واقعیات بی خبرند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کارهای فرهنگی زیادی از زمان ورود بنده در اسالم شروع شده است ولی همچنان از کمک های مسوولین دولتی بی نصیبم.

جدایی به بیان تامین مخارج این فعالیتها از طریق دفاتر مراجع عظام تقلید پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسوولان دولتی به مقوله فرهنگ شد.

امام جمعه بخش اسالم با انتقاد از مقام های دولتی گفت: هزینه های میلیاردی در فعالیتهای عمرانی صورت می گیرد اما کسی حاظر نیست به امام جمعه اسالم حتی یک میلیون تومان در ماه کمک کند و این کمک چیزی از آنها کم نمی کند.

وی به وحدت مثال زدنی مردم تالش پرداخت و این منطقه را ماکت تمدن نوین اسلامی خواند.

جدایی، وهابیت را ویروس جهان اسلام بیان کرد و گفت: این ویروس خطرناک در میان مسلمانان تکثیر شده و می بینیم امروز این تفکر در حلب سوریه شکست خورده است و در تمام جهان نیز چنین خواهد شد.

این روحانی شیعه از تفکرات این جریان در تعطیل کردن اموری چون فاتحه خوانی برای اموات، خیرات، برقراری مجالس ترحیم در مساجد و عدم برائت از جنایت آل سعور در مراسم حج ابراهیمی به شدت انتقاد کرد.

وی از همگان خواست تا برگزاری هم اندیشی و محافل علمی، فریب خوردگان این تفکر را که دارای پیش داوری و افکار منفی هستند را به سوی اسلام حقیق دعوت نمایند تا تصورات غلط آنها زدوده شود.

Share