وقتی بی کفایتی مسئولان ترکیه، محافظ ظریف را هم به دردسر انداخت+ عکس

کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه توسط یکی از ماموران پلیس و محافطظ در ترکیه موجی از ناامنی را به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه توسط یکی از ماموران پلیس و محافطظ در ترکیه موجی از ناامنی را به وجود آورده است. این نگرانی ها حتی در دیدار سه جانبه امروز میان وزاری خارجه ایران، ترکیه و روسیه نیز سایه انداخته بود و محافظ ظریف را به دردسر انداخت!

تابناک نوشت: نشست سه جانبه وزاری خارجه ایران، ترکیه و روسیه در حالی امروز برگزار گردید که اقدام یکی از محافظ های دکتر ظریف در این اجلاس به یکی از جالبترین حواشی این نشست تبدیل شده است. تصاویری که از این نشست مننتشر گردیده است نشان می دهد که یکی از محافظان وزیر امور خارجه کشورمان با دقت فروان محافظ وزیر خارجه ترکیه را زیر نظر دارد و چشم از وی بر نمی دارد.

این موضوع در فضای مجازی و رسانه ای کشور به یکی از سوژه های طنزآمیز نیز تبدیل شده است. اما به واقع این نگرانی محافظ دکتر ظریف ناشی از موج ناامنی و عدم امنیت در کشور ترکیه می باشد که حتی دیگر به محافظان و پلیس های این کشور نیز نمی توان اعتماد کرد. چرا که قاتل سفیر روسیه یکی از پلیس های تامین امنیت مراسم سخنرانی بود!


جالب اینکه حتی این فجایع نیز برای مسئولان ترکیه درس نمی شود که در سیاست های خود در منطقه تجدید نظر کنند و به جای اینکه باد بکارند و طوفان درو کنند، آرامش و صلح و ثبات بکارند تا ما به ازای بهتری درو کنند.

به عنوان مثال پس از رخ دادن حادثه تلخ ترور سفیر روسیه، مسئولان ترکیه با مقصر جلوه دادن مخالفان اردوغان یعنی طرفداران گولن در این ترور است؛ همه گناهان را به گردن دیگران انداختند. البته برخی معتقدند که هدف ترکیه از این اقدام این است که با استفاده از این فرصت به افکار عمومی اعلام کنند، این روسیه و ایران هستند که فضای منطقه را به سمت افراط گرایی برده اند و حتی مردم عادی را نیز علیه خود خشمگین کرده اند تا جایی که در روز روشن، سفیر این کشورها را ترور می کنند.

با توجه به این موضوعات و نوع موضع گیری ها باید به محافظ آقای ظریف حق داد که نگران محافظ ترکیه ای وزیر خارجه این کشور باشد. چرا که هیچگونه تضمینی وجود ندارد که از این دست رخدادها خدای ناکرده برای دیگر مقامات کشورها رخ ندهد!

Share