سروش اکبرزاده در جمع خبرنگاران:

هنوز اخلاق حزب توده باقی مانده و به دنبال حذف یکدیگر هستیم/ جعفرزاده زبان گویای گیلان است و به او افتخار می‎کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبرزاده جعفرزاده نماینده رشت دیگر سرمایه استان دانست و با اشاره به نطق او در جلسه رای اعتماد گفت: نطق آقای جعفرزاده قبل از رای گیری و برای حساس ترین وزیر بود. مجلس هم می دانست که این سخنرانی بسیار حساس بوده و مدافعین وزرا معمولا به توانمندترین فرد خود چنین نطق حساسی را می سپارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست خبری فعالان سیاسی اصلاح طلب با محوریت بررسی شرایط استان و کشور، سروش اکبرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت ایام اربعین و رحلت حضرت رسول(ض) اشاره به اینکه این جلسه بر حسب تکلیف و دفاع از اندیشه اصلاح طلبان و جریان حاکم در استان برگزار شده است، گفت: بنده هیچ تصمیمی مبنی بر کاندیدا شدن در انتخابات دوره پنجم شوراها را ندارم و چرا که دو دوره در شورا بوده ام و هرچه توانایی داشتم در همان دوره ها ظاهر شد.photo_2016-11-29_10-35-44

هنوز اخلاق حزب توده باقی مانده و به دنبال حذف یکدیگر هستیم

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، این فعال سیاسی اصلاح طلب در این بخش از سخنان خود به پیشینه اصولگرایی و اصلاح طلبی پرداخت و گفت: سابق اصلاح طلبان به نیروهای چپ و اصولگرایان به نیروهای راست برمی‌گردد اما تحولات به گونه ای شکل گرفت که گفتمان مبتنی بر اقتصاد دولتی و اقتصاد آزاد در تقابل یکدیگر قرار گرفتند و نمادهایی نیز پیدا کردند و بعد از سال ۷۶ جریان چپ خط امامی به جریان اصلاح طلبی تبدیل شد و جریان راست نیز به جریان اصولگرایی تبدیل شد و اگر ارزیابی داشته باشیم می بینیم هنگامی که افق دید تغییر کرد پارامترهایی که جریان چپ خط امامی به آن در حوزه اقتصاد دولتی معتقد بود کاملا دگرگون شد و در جریان راست نیز همین وضعیت پدید آمد.

اکبرزاده متذکر شد: وقتی این تغییرات کیفی شکل گرفت، به جای چپ و راست جامعه سیاسی کشور نیاز به دو هویت جدید و منطقی تر پیدا کرده و بسیاری از پارامترهای تشکیل دهنده گفتمان قبلی تغییر کرد.

وی با بیان اینکه احساس می کند که جریان های سیاسی در آستانه یک تغییر کیفی دیگر قرار دارند، اظهار کرد: این تغییر سبب می‎شود که جریان های سیاسی با یک دیدگاه رشد یافته تر به جای حذف یکدیگر کنار هم بنشینند و به جای منافع شخصی به منافع ملی توجه کنند. گفتگو بین جریان های اصولگرا و اصلاح طلب در کشور می بایست شکل بگیرد. کما اینکه در سال ۷۶ آقای ناطق نوری نماد جریان اصولگرایی بود اما امروز می بینیم که ایشان در کنار آقای هاشمی و دیگران ارزیابی می شود.

اکبرزاده اظهار کرد: اگر قرار است گفتگو بین جریان های سیاس شکل بگیرد سوال این است که آیا زمینه گفتگو در جامعه ایجاد شده است؟

وی با اشاره به مصادیق تاریخی یادآور شد: پیش از انقلاب اخلاق حزب توده در جامعه حاکم بود که مخالفین را با اندک بهانه ای و با برچسب ریوزیونیست از صحنه خارج می کردند. بعد از پیروزی انقلاب اگرچه دوره فعالیت های سوسیالیستی تمام شد و از آن تفکر جدا شدیم اما آن اخلاق توده ای باقی ماند و حذف ذخائر ارزشمند نظام در سطح کشور پا برجاست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ۸ سال جنگ سبب می شود که سرمایه هایی در سپاه و همچنین دولت شکل بگیرد. اما با بی تدبیری بجای اینکه بلیط صادر کنیم تا حتی دگراندیشان نیز سوار قطار شوند همواره ترمز دستی را کشیده ایم تا همه پیاده شوند.

اکبرزاده با تاکید بر لزوم تحلیل و بررسی وقایع سال ۸۸ اظهار کرد: آن مساله سبب شد که بسیاری از ذخایر انقلاب را از دست بدهیم، اصلاح طلبان اشتباهات زیادی در آن سال کردند اما جامعه ایران به قدری رشد یافته است که پس از گذشت حدود ۶ سال از آن ماجراها، توانسته بر مشکلات پدید آمده فائق بیاید و ما نیز باید از آن حادثه عبرت گرفته تا دیگر ذخائر سیاسی خود را از دست ندهیم.

photo_2016-11-28_23-13-29جعفرزاده زبان گویای گیلان است و به او افتخار می‎کنیم / نطق ایشان حساسترین نطق بود

این فعال سیاسی اظهار کرد: در میان اصلاح طلبان نیز ما نیروهای تندرو، فرهنگی و عقلانی داریم و عده ای در همان زمان تئوری عبور از رئیس جمهور وقت را مطرح کردند و بعدها هم خارج نشین شده و به کلی ضد نظام شدند و در جریان روشنفکری ایران اختشاش ایجاد کردند. و هم اکنون نیز اتفاقات تندی که در سطح کشور ایجاد می شود توسط جریان تندروی غیرعقلانی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر خفظ سرمایه های استان گفت: افرادی چون نوبخت سرمایه استان هستند و ۴ دوره نماینده این استان در مجلس بوده و باید این سرمایه را قدر بدانیم.

اکبرزاده به حواشی چند وقت اخیر استان اشاره کرد و جعفرزاده نماینده رشت دیگر سرمایه استان دانست و با اشاره به نطق او در جلسه رای اعتماد گفت: نطق آقای جعفرزاده قبل از رای گیری و برای حساس ترین وزیر بود. مجلس هم می دانست که این سخنرانی بسیار حساس بوده و مدافعین وزرا معمولا به توانمندترین فرد خود چنین نطق حساسی را می سپارند و این موضوع باعث افتخار گیلان است که ایشان این نطق را انجام دادند. در آن مقطع آقای جعفرزاده با نطق قرای خود کارستان کرد.

این فعال سیاسی در خصوص حملات همه جانبه صورت گرفته علیه جعفرزاده پس از آن نطق گفت: به قطار ایستاده کسی سنگ نمی زند و با نطق حساس ایشان پیش بینی میشد که چنین هجمه هایی وارد شود.

وی افزود: جعفرزاده نماینده ای است که توجه به شراط جسمانی اش، چنان فعال است و آنچان ارتباط صمیمی و دوستانه ای با مردم دارد که به تنهایی به عنوان یک حزب سیاسی عمل کرده است. با اینکه آقای جعفرزاده جزو احزاب اصلاح طلب نیستند و سبقه اصولگرایی دارند اما نطق ایشان در آن مقطع حساس از نیروهای اصلاح طلب تاثیرگذارتر بود و هیچ کدام از اعضای لیست امید نه تنها در استان بلکه در کشور تاثیرگذاری آقای جعفرزاده را نداشته و امیدواریم به این زبان گویای گیلان افتخار کنیم و از ظزفیت ایشان بیشتر استفاده کنیم.

اکبرزاده اظهار کرد: کمتر در تاریخ نمایندگان گیلان دیده شده که یک نماینده گیلانی خاصه از رشت چنین تاثیرگذاری داشته باشد. خلاصه اظهارات ایشان این بود که ما سرمایه های زیادی را از دست داده ایم و باید به گونه ای عمل کنیم که دیگر سرمایه های خود را از دست ندهیم.

photo_2016-11-28_23-14-52دولت با همین فرمانداران موفق خواهد شد / ایده آل ها را کنار بگذاریم

این فعال سیاسی در خصوص برخی انتقادات وارده در خصوص عدم بکارگیری نیروهای اصلاح طلب توسط دولت یازدهم اظهار کرد: گاهی اوقات ضرورت ایجاد می کند تا انسان خود را به سختی بیندازد و برای حفظ داشته ها خودش را به خطر بیندازد و گاهی یک گام اشتباه همه چیز را نابود می کند. ظریفی می گفت در گیلان نیروهای سیاسی وقتی می بینند کسی نردبان را بالا رفته به جای بالا بردن خود به دنبال این هستند که او را پایین بکشند و بگونه ای پای یکدیگر را می گیرند.

وی به ذکر خاطره ای در این رابطه پرداخت و گفت: در دورهای که مهاجرانی وزیر ارشاد بود هنگام سفر ایشان دو گزینه برای مدیرکلی ارشاد گیلان توسط آقای حسینی معاون سیاسی وقت معرفی می شود. فیاض زاهد و بنده سروش اکبرزاده دو گزینه مورد نظر بودند. آقای مهاجرانی به حسینی می گوید بنده کنسرت و فضای باز فرهنگی را می خواهم که این گونه موارد با حضور شهید انصاری در مدیرکلی وقت ارشاد گیلان قابل تحقق تر است زیرا حساسیت کمتری روی ایشان است و اگر اکبرزاده یا زاهد روی کار بیایند هر اتفاقی تبدیل به یک حاشیه سیاسی می شود.

اکبرزاده یادآور شد: در مقیاس ملی و استانی ایراداتی در کار دولت وجود دارد اما از دولتی که به اعتدال مشهور است چه انتظاری دارید؟ دولت به اعتقاد من با این فرماندارانی که نیم نگاهی به چپ و نیم نگاهی به راست دارند موفق خواهد بود. انتخابات مجلس سالم برگزار شد و آیا نباید برای برگزاری چنین انتخاباتی دولت را تشویق کرد؟ ایده آل ها را باید کنار بگذاریم.

منطقه آزاد انزلی در بهترین دوران مدیریتی خود به سر می‎برد

این فعال سیاسی در خصوص انتقادات برخی نمایندگان در رابطه با عملکرد مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این منطقه در دوره آقای مسرور بهترین عملکرد را در ادوار خود داشته است. هاشمی رفسنجانی یک مدیر به تمام معنا هوشمند است و آقای هاشمی هیچ مدیری را به اندازه مدیرفعلی منطقه آزاد مورد تائید قرار ندادند. با هیمن ظرفیت های استانی باید یاد بگیریم که به جای اندک نقاط ایرادات نقاط مثبت آنها را ببینیم.

Share