سایه سنگین برخورد با زن دستفروش در آخرین جلسه شورای شهر فومن با چاشنی انتقاد شدید از رسانه ها

نعمتی: جای شهردار بودم استعفا می‌دادم / علیدوست: درخواست برکناری شهردار توسط زن دستفروش نهایت فرصت طلبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای شهر فومن با بیان اینکه آرزوی من انتخاب یک شهردار بومی بود٬ گفت: اگر من جای شهردار بودم استعفا می‌دادم زیرا ایشان با آن سابقه مدیریت قوی که داشت خودش باید ورود می‌کرد و در نماز جمعه وظیفه من نبود که از طرف شهردار عذر خواهی کنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید نوالدین نعمتی در یکصدو چهل و نهمین جلسه شورای شهر فومن با اشاره به اینکه سد معبر از عمده مشکلات این شهر بوده و باعث نارضایتی شهروندان شده است٬ گفت: پخش فیلم برخورد با زن دست فروش از طرف افرادی در خارج از کشور و بیگانه یک اشتباه بزرگ و خیانت به شهروندان بود.

اگر من جای شهردار بودم استعفا می‌دادم / درخواست محاکمه پخش کنندگان سیلی خوردن زن دستفروش
neemati-shoraaa-1

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، رئیس شورای شهر فومن ضمن تقدیر از دادستان شهرستان فومن گفت: باید در جمع آوری سد معبر نیروهای انتظامی حتما همکاری و همراهی داشته باشند تا ما شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

نعمتی با گلایه شدید از هفته نامه‌های محلی شهرستان اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم قلمی که با تعهد و امانت دار باشد چنین بنویسد.

وی با تاکید بر اینکه ما در عزل و نصب هیچ مدیری دخالت نکردیم گفت: در قانون ساماندهی دست فروشان زمینی برای دست فروش پیش بینی نشده ولی زمینی که برای بازارچه محلات در نظر گرفتیم اگرچه هنوز مشکلات آن رفع نشده است.

رئیس شورای شهر فومن در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهید مشکل دست فروشان را حل کنید نفری ده میلیون تومان وام به آن‌ها بدهید تا مشارکتی مغازه اجاره کنند.

نعمتی تاکید کرد: با عقل و منطق مشکلات را حل کنیم نه با نوشتن توهین‌ها در فضای مجازی و من از مراجع قانونی می‌خواهم پیگیری کند و افرادی که در پخش فیلم نقش داشتند را مورد محاکمه و مجازات قرار دهند.

رئیس شورای شهر فومن اظهار کرد: امروز در این برف و سرما رفتگر زحمتکش که آن اشتباه را مرتکب شد در سطح شهر در حال برف روبی است و به شهروندان خدمات می‌دهد.

 وی افزود: آن هفته نامه محلی این شهر که می‌نویسد «اعضای شورا وانت دم در شهرداری حاضر است و سوار شوید٬ بروید» این توهین است و ما پیگیر هستیم تا قانونی برخورد کنیم.

نعمتی در خصوص استعفای دوتن از اعضای شورا نیز اظهار کرد: ما قول دادیم چهار سال در کنار هم در شورا باشیم و امروز نباید با یک بحران یا تلنگر جا را خالی کنیم. البته این دو عضو شورا نامهٔ استعفای خود را به دستم نداده بودند تا در جلسه امروز با آن مواففت یا مسکوت اعلام شود.

 رئیس شورای شهر فومن با بیان اینکه آرزوی من انتخاب یک شهردار بومی بود٬ گفت: اگر من جای شهردار بودم استعفا می‌دادم زیرا ایشان با آن سابقه مدیریت قوی که داشت خودش باید ورود می‌کرد و در نماز جمعه وظیفه من نبود که از طرف شهردار عذر خواهی کنم و این کار باید از طرف شهردار انجام می‌شد.

 وی در پایان اظهار کرد: اگر چهار رای استیضاح شهردار به دستم برسد من پنجمین نفر خواهم بود که با آن موافقت می‌کنم.

علیدوست: درخواست برکناری شهردار توسط زن دستفروش نهایت فرصت طلبی استshoraye-fouman-5

 علیرضا علیدوست عضو شورای شهر فومن نیز در این رابطه گفت: هر عضو شورا می‌تواند استعفای خود را اعلام و رئیس شورا آن را رسیدگی کند؛ ولی از طرف این دو عضو شورا هیچ گونه نامه ای به دست رئیس شورا نرسیده است٬ پس نامه اعلام مسکوت ماندن نیز با قانون مغایرت ندارد.

علیدوست به اتفاقات هفته گذشته اشاره و تاکید کرد؛ ما هیچ بیانیه ای که شهردار برود یا بماند ندادیم و نباید مدیریت امور شهیر به شخصی که هیچ اطلاعاتی از آن ندارد داده شود.

وی افزود: اعضای شورا در مورد مشکلات شهر از شهردار تکلیف بخواهند زیرا ما نباید شرمنده مردم و مسافران بشویم.

 این عضو شورا گفت: اخبار برخی هفته نامه‌های محلی که سبب تشویش اذهان شده و به اعضای توهین کردند باید پیگیری شود.

علیدوست با بیان اینکه با اتفاقات پیش آمده به شهرداری و شورا هجمه وارد شد٬ افزود: حرکت همکار شهرداری توجیه پذیر نیست ولی در این میان فرصت طلبان موضوع را به گونه ای دیگر در فضای رسانه و رسانه ملی نشان دادند در حالی که این خواهر ما آداب اسلامی را در گفتمانش رعایت نکرد و گفتمان ایشان در مصاحبه‌اش که در خواست برداشتن شهردار بود در واقع لفظ فرصت طلبی را نشان داد و مشخص شده عده ای دور ایشان را گرفته و به او یاد می‌دهند چه بگوید.

%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%85%db%8c

ابراهیمی: قانونمندانه عمل کنیم

مهیار ابراهیمی دیگر عضو شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: در شب چهلم پدرم و با توجه به شرایطی که داشتم٬ سرو صدا نگذاشت بدانم تلفنی که به من زده شد از کجاست و فقط شخصی که خود را خبرنگار خواند از من سوال پرسید و من به دو سوال ایشان پاسخ دادم ولی پاسخ من خوراکی برای آن دو نفر نداشت. ولی نمی‌دانم چرا فقط این رسانه با من و شهردار تماس گرفت.

 وی تاکید کرد؛ باید قانونمندانه عمل کنیم و به نیروهای شهرداری مدیریت صحیح آموزش داده شود.

نظری: وظیفه داشتم به منزل آن مادر دستفروش بروم

nazari64زهرا نظری دیگر عضو شورا که پس از واقعه سیلی خوردن زن دستفروش استعفا داده بود در ادامه این جلسه اظهار کرد: به عنوان یک زن تاکید می‌کنم هیچ خانمی دوست ندارد٬ خانواده خود را تنها گذاشته و دنبال یک لقمه نان حلال برود و امروزه خانم‌های سرپرست خانوار با چنین مشکلاتی ناچار از کانون گرم خانواده جدا می‌شوند.

وی افزود: هیچ مادری نمی‌خواهد بچه‌اش را کنار خیابان بنشاند در حالی که وظیفه مادر تربیت فرزند و خانه داری و حفظ خانواده است.

نظری افزود: بعد از شنیدن این اتفاق به جهت وظیفه در اولین لحظات به منزل این مادر رفتم و با ایشان صحبت کرده و این را به عنوان یک هم نوع وظیفه خود دانستم و امیدوارم با توجه ویژه به زنان مشکلاتشان حل شود تا ما شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

ولیزاده: مستندات برخورد با سدمعبر وجود نداردvalizadesc045091

 علی ولیزاده نیز با ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با زن دستفروش گفت: در شهرداری مستندات برخورد با سد معبر وجود ندارد٬ زیرا در سال گذشته نیز این مادر با مامور سد معبر برخورد کرده بود و اگر مستندات لازم را می‌داشتیم٬ می‌توانستیم قانونی پیش برویم ولی امروز عقب ماندیم و رسانه ها از ما پیشی گرفتند.

وی خطاب به خانم نظری گفت: شما که در اولین ساعات اتفاق حادثه نزد این مادر رفتید چرا راهکار ندادید و فقط استعفای خود را اعلام نمودید.

 ولیزاده گفت: نسبت دادن تمام مشکلات به شهردار درست نیست و مسئول این کار و سد معبر کجا بود؟ برخی روزنامه‌های سراسری برای مصاحبه آمده بودند در حالی که موضوع به آن‌ها ربط نداشته و فقط برای تشویش اذهان آمده بودند.

علیزاده: در این هفت سال کسی رحمت و مادرش را ندیده بود؟!%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86-%d8%b9%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

به گزارش دیارمیرزا شاهین علیزاده دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه خفاشان شب پرست در این شهر فراوان‌اند٬ اظهار کرد: از خداوند برای افرادی که تقوا را در نظر نگرفته و برای منافع شخصی خود کار می‌کنند هدایت را خواستارم. قضاوت را همه می‌توانند داشته باشند ولی افکار را به سمت و سوی دیگر بردن کار خوبی نیست.

علیزاده تاکید کرد: رحمت پسر این مادر هفت سال است که پدرش زندانی است و مادرش کنار خیابان دست فروشی می‌کند. آیا در این هفت سال کسی آن‌ها را ندیده بود؟!

وی در ادامه سخنان خود به سگ‌های ولگرد اشاره کرد و افزود: امروز همشهریان ما این احشام را در خانه نگهداری و بعد در شهر رها می‌کنند.

میرنرگسی: کار آمدی به بومی و غیر بومی بودن نیستmirges

سیدسینا میر نرگسی نیز در پایان این جلسه گفت: باید بپذیریم که موفق‌ترین شهردار این شهر غیر بومی بوده است و کار آمدی به بومی و غیر بومی بودن نیست.

 وی افزود: اگر شهردار یکساعت در این شهر بچرخد کاملا می‌تواند تمام مشکلات را ببیند.

میرنرگسی اظهار کرد: شورا ناظر بر کار شهردار است و باید بحث آموزش، انگیزش و توانمند سازی کارکنان شهرداری توسط شهردار اجرایی شود.

وی شهرداری فومن را به سان هتلی خواند که معلوم نیست مسافران کی می‌روند و کی می‌آیند زیرا نظارت کم است.

خبرنگار: زلیخا صفری راسته کناری

Share