اصغریان اعلام کرد

میزان مالیات دریافتی در گیلان اعلام شد / تشکیل میز کالای صادراتی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان از اخذ ۵۵۷ میلیارد تومان مالیات در هشت ماه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین اصغریان ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات گیلان با اشاره به روند اخذ مالیات در استان اظهار کرد: در مدت هشت ماه امسال مبلغ ۵۵۷ میلیارد تومان مالیات در گیلان اخذ شده است.asgharian2016-10-16_19-50-35

وی، ۱۷۶ میلیارد تومان از مبلغ مذکور را مربوط به مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و افزود: مبلغ باقی‌مانده مربوط به موارد دیگر مالیاتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان اینکه هدف‌گذاری درآمد مالیاتی استان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ است، تصریح کرد: تا پایان امسال درآمدهای مالیاتی نسبت به تعهد بودجه‌ای که داریم باید تحقق پیدا کند.

اصغریان در ادامه به پیگیری وضعیت محصولات دارای قابلیت صادراتی در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته صادرات محصول کیوی از وضعیت مناسبی در استان برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه تولید مرکبات در مازندران هشت تا ۱۰ برابر تولید این محصول در گیلان است، بیان کرد: امسال مرکبات مازندران به دلیل سرمای زودرس آسیب دیده است و نیاز به تنظیم بازار داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان، هدف از صادرات را تأثیرگذاری در اقتصاد منطقه ذکر کرد و گفت: گیلان رتبه نخست تولید آبزیان پرورشی در کشور را دارد و در صادرات این محصول باید در جایگاه نخست باشیم.

اصغریان با بیان اینکه محصولات تولیدی در گیلان قابل رقابت با محصولات کشورهای دیگر است، خاطرنشان کرد: از سم و کود در محصول چای استان استفاده نمی‌شود و دنیا خواهان محصولات طبیعی است.

 * تشکیل میز کالای صادراتی در گیلان

وی، خواستار تشکیل میز کالای صادراتی در گیلان شد و اظهار کرد: کارخانه‌های دارای قابلیت محصولات صادراتی باید احصأ شده و مشکلات آنها برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان بر تسهیل در بخش‌های اداری، بانکی و … برای صادرات کالا از استان تأکید کرد و یادآور شد: یارانه صادراتی به دلیل اینکه از محل درآمدهای نفتی و مالیاتی تأمین می‌شود مانند ریسمانی به پای صادرات است و باید از مشوق‌هایی دیگری برای صادرات استفاده کنیم.

اصغریان با تأکید بر شفاف‌سازی حساب بنگاه‌های اقتصادی، بیان کرد: شفاف نبودن حساب‌ها در افزایش هزینه صادرات تاثیرگذار است.

وی، شفاف‌سازی صورت‌های مالی تولیدکنندگان را مهم خواند و تصریح کرد: شفاف‌سازی مبادلات مالی اصلی‌ترین موضوع در اقتصاد کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان در پایان از اجرای طرح رصد کالای صادراتی از استان به کشور ارمنستان به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: نیاز است در گام بعدی هفت کالای صادراتی از گیلان به کشورهای آذربایجان و روسیه به صورت روزانه رصد شود تا مشکلات در این زمینه را برطرف کنیم.

Share