در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه «دوشنبه بازار» عنوان شد

آسیب‌های اجتماعی در جایی وارد می‌شوند که فقر باشد/در گیلان ۶۴ هزار زن سرپرست خانوار داریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تفاهم نامه همکاری سه جانبه «دوشنبه بازار» با محوریت خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار امضا شد. مرادی گفت: برخی کارها در حد ایده است اما برای اینکه منتج به کار شود نیازمند حمایت‌های مالی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر مرادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه «دوشنبه بازار» با محوریت خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار٬ وظایف پدافند غیرعامل را پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: در همین راستا می‌بایست برنامه‌های متعددی اجرا شود که یکی از آن‌ها که برای اولین بار درحال تجربه آن هستیم کمک گرفتن از انجمن‌های مردم نهاد است.photo_2016-11-23_18-27-23

مدیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استانداری گیلان به اجرای استارتاپ چالش٬ پویش درآمد اشاره کرد و افزود: از همه دستگاه خواسته‌ایم تا تهدیدات موجودشان را در حوزه کشاورزی٬ انرژی٬ منابع طبیعی٬ ساختمانی با استفاده از طرح‌های نخبگان رفع کنند و صندوق کارآفرینی امید نیز در اجرای این استارتاپ از ایده های برتر حمایت مالی می‌کند.

وی از طرح «دوشنبه بازار» به عنوان یکی از ده طرح برتر طبق داوری‌ها نام برد و گفت: موسسسه خیریه ایزد دوستان شمال برنامه خیلی خوبی دارد و امروز از اینکه این ایده حالت اجرایی به خود گرفته خوشحالیم و این انگیزه را به ما می‌دهد تا خدمتگذار خوبی برای مردم گیلان و مادران سرپرست خانوار باشیم.

مرادی اظهار داشت: بنده هم پدر خود را در دوران کودکی از دست دادم و مادر مرحومم برای ما زحمت زیادی کشید بنابراین رنج و تلاش‌های مادران را درک می‌کنم و برای پدافند غیرعامل نیز رفع این تهدیدات بسیار حیاتی است زیرا آسیب‌های اجتماعی در جایی وارد می‌شوند که فقر باشد.

مدیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استانداری گیلان با دعوت از دستگاه‌های اجرایی و اقصادی برای به حداقل رساندن نیازمندی‌های جامعه اظهار کرد: نیازمندان باید در مسیری قرار بگیرند که آن‌ها توانمندی خود را به عرصه بگذارند تا خودشان و جامعه نیز از آن بهره مند گردند.

مرادی افزود: برخی کارها در حد ایده است اما برای اینکه منتج به کار شود نیازمند حمایت‌های مالی است. بنابراین از موسسات بانکی انتظار داریم که در این زمینه بیشتر ورود کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم حمایت‌های مالی لازم از ایده‌های نخبگان تاکید کرد و افزود: با این کار زمینه خروج نخبگان از کشور نیز از بین می‌رود. به یاد داشته باشیم که هر نخبه ای از کشور خارج شود هوش و استعدادی را از خود می‌برد و به نوعی مهاجرت ژن‌ها انجام می‌شود.

مرادی گفت: حوزه پدافند جای کار بسیاری دارد و خوشبختانه رغبت زیادی به وجود آمده و امیدوارم بتوانیم جوانان را پای کار بیاوریم.

مدیرعامل سازمان پدافند غیرعامل استانداری گیلان در پایان گفت: یکی از دلایل انتخاب پدافند غیرعامل گیلان به عنوان سازمان برتر کشوری استفاده از ظرفیت نهادهای مردم نهاد نظیر سبزکاران بالان٬ سرزمین ایده آل ما و زندانیان در پاکسازی تالاب عینک از سنبل آبی بوده بنابراین بر ضرورت استفاده از پتانسیل نهادهای مردم نهاد تاکید داریم..

در گیلان ۶۴ هزار زن سرپرست خانوار داریمphoto_2016-11-23_18-26-19

علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در این مراسم با قدرانی از اقدامات صورت گرفته بحث تولید و اقتصاد مقاومتی را یکی از دغدغه‌های اصلی کشور نام برد و افزود: مصداق این موضوع اقدامی است که توسط موسسه ایزددوستان شمال صورت گرفته است.

وی افزود: در گیلان ۶۴ هزار زن سرپرست خانوار داریم که اکثریت آن‌ها این ظرفیت را دارند که توسط مشاغل خانگی خوداتکا شوند.
علیرضا محمدی با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی٬ افراد با میانگین سنی ۱۵ تا ۶۰ سال در جامعه هدف کمیته امداد مورد بررسی قرار گرفته‌اند گفت: نزدیک به ۲۵ هزار نفر از استعدادهایی که قابلیت خوداشتغالی دارند در فاز اول شناسایی شده‌اند.
وی یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد را تعامل سازنده با نهادهای عام المنفعه و تشکل‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: در گذشته موفق به تعامل سازنده با این تشکل‌ها نشده‌ایم اما امروز این آمادگی وجود دارد.

محمدی در پایان گفت: امیدواریم سایر موسسات همانند موسسه ایزد دوستان شمال در این جهت حر کت کننند و کمیته امداد نیر در کنار بانک رسالت آمادگی دارد که از منابع صندوق نیازمندان خود در این طرح که خروجی آن در نهایت اشتغال سرپرست زنان خانوار خواهد بود مشارکت نماید.

Share