فرماندار آستارا

مسببان احتمالی آتش‌سوزی گردنه حیران آستارا شناسایی می‌شوند/ خسارت زیاد نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا خسارت ناشی از آتش‌سوزی منطقه گردشگری حیران را زیاد ندانست و گفت: مسببان احتمالی آتش‌سوزی گردنه حیران آستارا شناسایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سیروس شفقی با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در منطقه گردشگری حیران این شهرستان، اظهار کرد: آتش‌سوزی مذکور در حواشی گردنه حیران آستارا به وقوع پیوست.۱۳۹۵۰۵۰۴۱۵۱۴۰۷۲۵۶۸۲۱۰۹۷۴

فرماندار آستارا اضافه کرد: با مشارکت نیروهای مردمی، شوراهای اسلامی، دهیاری، نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هنگ مرزی، سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان، آتش‌سوزی مذکور در ساعت ۱۱ شب به طور کلی مهار و کنترل شد.

وی دلیل آتش‌سوزی مذکور را بی‌احتیاطی عواملی انسانی دانست و ادامه داد: با توجه به نقش عوامل انسانی در این آتش‌سوزی، پیگیری برای شناسایی مسببان احتمالی این آتش‌سوزی در دستور کار قرار گرفته است.

شفقی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی حاشیه گردنه حیران به دلیل وزش باد و وجود گیاهان، بوته‌های تمشک و علفزار در مساحتی حدود ۲٫۵ هکتار گسترش پیدا کرده بود، گفت: حدود ۹۰ درصد از محدوده آتش‌سوزی خارج از اراضی ملی و جنگل‌های منابع طبیعی بود.

وی آتش‌سوزی مذکور را بیشتر در زمین‌های مزروعی حاشیه محور اصلی منطقه گردشگری حیران آستارا عنوان کرد و یادآور شد: وجود باد در منطقه کار اطفای حریق را دشوار کرده بود که با حضور به‌موقع نیروهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی و عدم وجود پوشش درختی، این آتش‌سوزی به‌موقع مهار شد.

فرماندار آستارا موضوع آتش‌سوزی شب گذشته منطقه گردشگری حیران آستارا در فضای مجازی را نشانه نگرانی عمده دانست و افزود: ضمن قدردانی از نگرانی مردم نسبت به این موضوع، میزان خسارت وارده به منابع طبیعی بسیار کم بود.

شفقی از گردشگران آستارا خواست تا با توجه به وجود باد در منطقه از روشن کردن هرگونه آتش جداً خودداری کنند و یادآور شد: امکان گسترش و توسعه آتش در مناطق جنگلی و ارتفاعات آستارا به دلیل وزش بادهای تند و خشک بودن درختان و بوته‌های جنگلی بسیار زیاد است.

وی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و از تمام کسانی که در اطفای به‌موقع حریق در منطقه گردشگری حیران آستارا و مراقبتی که در این زمینه داشتند، قدردانی کرد.

Share