به دلیل بارش برف شدید

محور پونل‌ ـ خلخال مسدود شد/ سفیدپوش شدن تمام مناطق کوهستانی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی پلیس راه گیلان از مسدود شدن محور پونل‌ ـ خلخال به دلیل شدت بارش برف و احتمال سقوط بهمن خبر داد و گفت: رانندگان از محور اسالم‌ ـ خلخال با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اکبر فقیری امروز با اشاره به وضعیت جاده‌های گیلان اظهار کرد: تغییر شرایط جوی بر نحوه ترافیک وسایل نقلیه در جاده‌ها تاثیر مستقیم دارد.

 وی با بیان اینکه محور رشت‌ ـ‌ قزوین شاهد ترافیک بسیار سنگینی داشت، افزود: پس از ۲۴ ساعت گروه ترافیکی محور رشت‌ـ قزوین عادی شده است.images

سخنگوی پلیس راه گیلان به وقوع یک فقره تصادف مرگبار در صبح امروز اشاره کرد و گفت: به دلیل بارندگی سطح جاده‌ها لغزنده بوده و تخطی از سرعت در این زمینه حادثه مرگبار به دنبال دارد، حادثه‌ای که صبح امروز راننده یک خودروی سمند به همراه سرنشین آن را به کام مرگ فرستاد.

وی ادامه داد: راننده خودروی سمند به دلیل سرعت بالا و نادیده گرفتن شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌ها، از مسیر اصلی منحرف شد و در این حادثه دو نفر جان باختند.

فقیری رعایت سرعت مطمئنه در شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌ها را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: با رعایت سرعت می‌توانیم تردد ایمنی داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت محورهای کوهستانی گیلان خاطرنشان کرد: اکنون تمام مناطق کوهستانی گیلان پوشیده از برف بوده و این استان چهره زمستانی به خود گرفته است.

سخنگوی پلیس راه گیلان اضافه کرد: محور پونل‌ ـ خلخال به دلیل شدت بارش برف و احتمال سقوط بهمن مسدود شده و محور جایگزین این مسیر اسالم به خلخال است که رانندگان برای تردد در این محور باید زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی محورهای کوهستانی جیرنده رودبار، دیلمان سیاهکل، اشکورات رودسر و… را به دلیل بارش برف دارای شرایط زمستانی خواند و متذکر شد: به همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گیلان ضروری است.

Share