مبینا نژاد: خوش رنگترین مدال المپیک ٢٠٢٠ را به استادم قول داده ام

چیزی جز مدال المپیک من را راضی نمی‌کند. گام به گام جلو می روم. در حال حاضر تمرینات مداوم را شروع کرده ام برای مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ و بعد از آن هم المپیک ٢٠١٨ و بعد از آن هم خوش رنگترین مدال المپیک ٢٠٢٠ را به استادم قول داده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «مبینا نژاد» دختر ١۵ساله‌ی گیلانی که با مبارزه‌های شگفت‌انگیزش توانست مدال طلای جهان را به‌ دست آورد درباره این‌که چطور در تکواندو به موفقیت رسیده و چه اهدافی را در آینده دنبال می‌کند، صحبت کرده است.photo_2016-12-07_21-32-32

از مسابقات جهانی صحبت کن. این روزها همه از تو و مدال جهانی‌ات می‌گویند.

سطح مسابقات بسیار بالا بود. با حریفن قدرتمندی از فیلیپین, مکزیک, کره, روسیه و اسپانیا مبارزه کردم اما از آنجایی که تکواندو یعنی تمرکز, تفکر و قدرت و اعتماد به نفس با تکیه بر این اصول و توکل به خدای بزرگ نه تنها از سد تمامی آنها گذشتم بلکه موفق به کسب یک رکورد تاریخی شدم چون تمام مبارزاتم را بدون واگذار کردن حتی یک امتیاز و با اختلاف امتیازی ۱۲ به پایان رساندم.

حتماً خبر داری که سایت فدراسیون جهانی به تو لقب ماشین مبارزه را داده؟
بله, بسیار خوشحال شدم که برایی اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران موفق به دریافت لقب از سوی فدارسیون جهانی تکواندو شدم و امیدوارم شایسته این لقب باشم.

 خیلی‌ها تو را با کیمیا علیزاده مقایسه می‌کنند و می‌گویند تو کیمیای دوم هستی. این مقایسه را قبول داری؟
امیدوارم این موفقیت ها تا المپیک ۲۰۲۰ تداوم داشته باشد و من بتوانم رکورد تازه ای در المپیک ۲۰۲ برای کشورم به ارمغان بیاورم و مانند کیمیا موفق باشم.

 تاکنون در چه مسابقاتی شرکت کرده‌ای و چه مدال‌هایی گرفته‌ای؟
مسابقات جهانی تکواندو پنجمین حضور من در مسابقات بین‌المللی بود. من مدال طلای تورنمنت ترکیه، مدال طلای مسابقات آسیایی چین تایپه، مدال طلای مسابقات جهانی کره‌جنوبی و مدال طلای مسابقات جهانی کانادا را در کارنامه‌ام دارم.

 رفتن از رده نونهالان به رده نوجوانان برایت سخت نبود؟
اتفاقاً خیلی سخت بود و فشار زیادی را تحمل کردم چون حریفانم قوی‌تر و باتجربه‌تر بودند.خیلی ها می گفتند رده نوجوانان سخت تر است اما باتوکل به خدا و اعتماد به آموخته ایم از پس این کار سخت برآمدم.

 از چه سنی تکواندو را شروع کردی و چطور شد که به این رشته علاقه‌مند شدی؟
من از ۴ سالگی تکواندو را شروع کردم. علی رغم اینکه سن خیلی کمی داشتم اما با حمایت های استادم خانم رستاد و خانواده ام به تدریج به این رشته علاقه‌مند شدم.

 چه کسی مشوق تو برای ادامه تکواندو بود؟
خانواده ام بسیار مرا حمایت کردند چه از نظر مادی و چه معنوی و همینطور استاد عزیزم که در همه‌ی مراحل سخت در کنارم بودند.

 وقتی مدال طلای جهان را گرفتی در مدرسه از تو استقبال شد؟
بله در مدرسه با شور و شوق زیاد از من استقبال کردند و خیلی خوشحال شدم که وقتی شنیدم دوستها و همکلاسی‌هایم از من انگیزه گرفتند.

هدف بعدی مبینا در تکواندو چیست؟
چیزی جز مدال المپیک من را راضی نمی‌کند. گام به گام جلو می روم. در حال حاضر تمرینات مداوم را شروع کرده ام برای مسابقات آسیایی ۲۰۱۷  و بعد از آن هم المپیک ٢٠١٨ و بعد از آن هم خوش رنگترین مدال المپیک ٢٠٢٠ را به استادم قول داده ام.

در آخر هم تشکر می کنم از ریاست محترم تکواندو و نائب رئیس بانوان خانم سروری که دلسوزانه در کنار تیم بودند و همینطور کادر فنی تیم ملی نوجوانان به خاطر حمایت هایشان.

Share