سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد؛

فسخ بزرگترین قرارداد اصل۴۴ / مخابرات از «اعتمادمبین» پس‌ گرفته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای مهم، فسخ قرارداد واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سازمان خصوصی‌سازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب مفاد قرارداد منعقده با خریدار بلوکی سهام شرکت مخابرات ایران و نظر به عدم ایفای تعهدات قراردادی مزبور از جانب خریدار این سهام و نقض مکرر این تعهدات، از حق فسخ مندرج در قرارداد یادشده، استفاده نموده است.

بر اساس این اطلاعیه، در راستای استیفای حقوق دولت، پس از اعلام تذکرات متعدد به خریدار و اعطای مهلت کافی برای عمل به تعهدات باقی مانده و طی نمودن کلیه مراحل لازم نظیر ارسال اظهارنامه رسمی به عنوان خریدار مذکور، با توجه به مفاد قراردادی فی مابین خریدار و فروشنده، فسخ قرارداد واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی به خریدار اعلام شده است.

شایان ذکر است، تمامی تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت واگذاری مجدد سهام این شرکت متعاقباً از سوی سازمان خصوصی سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.

کنسرسیوم اعتماد مبین در ۵ مهر سال ۱۳۸۸ توانست ۵۰ درصد بعلاوه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران را به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد تومان خریداری کند. وضعیت شرکت ارتباطات سیار و سایر شرکت های مخابرات استانی وابسته به شرکت مخابرات ایران در این فسخ قرارداد نامعلوم است.

Share