شهردار رشت مطرح کرد:

عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری عامل تاخیر در بهره برداری از زیرگذر شهید رجایی بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در مراسم افتتاح زیرگذر سرداران شهید لطفی خیابان شهید رجایی رشت، طول کل این پروژه را ۵۰۰ متر نام برد یادآور شد: در آن زمان مقرر شده بود که این پروژه ظرف ۱۲ الی ۱۸ ماه به اتمام برسد که بنا به وجود مشکلات زیرساختی که به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری بوده شاهد تاخیر در بهره برداری از آن بودیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح زیرگذر سرداران شهید لطفی خیابان شهید رجایی رشت، طول کل این پروژه را ۵۰۰ متر نام برد و با اشاره به اینکه قرارداد این پروژه دو سال و نیم پیش منعقد شده بود، یادآور شد: در آن زمان مقرر شده بود که این پروژه ظرف ۱۲ الی ۱۸ ماه به اتمام برسد که بنا به وجود مشکلات زیرساختی که به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری بوده شاهد تاخیر در بهره برداری از آن بودیم.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، ثابت قدم هزینه پروژه را ۸ و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: عبور لوله اصلی انتقال گاز شهری٬ فیبرنوری دیتابیس استان و همچنین لوله فاضلاب شهری بخشی از مسائلی بود که در روند اجرای پروژه با آن درگیر بوده و علاوه بر آنکه هزینه اجرایی آن را شهرداری پرداخت کرده، شهروندان را نیز به لحاظ اتلاف وقت عملا تحت شعاع بهره برداری قرار داده است.

وی در ادامه با تشریح جزئیات هزینه‌های این پروژه افزود: ۱۵۰ میلیون تومان برای جابجایی لوله فاضلاب از محل منابع شهرداری٬ ۵۰۰ میلیون تومان برای نور و روشنایی۶۰ میلیون آب‌نما و ۲۰۰ میلیون برای سنگ‌فرش و دیوارگذاری هزینه شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۴، این پروژه حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اظهار کرد: این زیرگذر در آغاز مسیر پل طبیعت قرار دارد و با توجه به نزدیکی با بقعه دانای علی٬ طراحی نرده ها از معماری بافت شهری سنتی سرچشمه می گیرد و مبتی بر معماری اسلامی است.

ثابت قدم در پایان با قدردانی از همراهی شورا و استانداری گیلان از مردم به دلیل تحمل سر و صدا هنگام اجرای پروژه عذرخواهی کرد.

Share