عباسی: دولت از واردات بی‌رویه مرکبات و کنسانتره جلوگیری کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: دولت از واردات بی‌رویه مرکبات و کنسانتره در جهت حمایت از باغداران مرکبات جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: دولت از واردات بی‌رویه مرکبات و کنسانتره در جهت حمایت از باغداران مرکبات جلوگیری کند.

اسدالله عباسی عصر امروز در جریان بازدید از مرکز خرید تضمینی مرکبات درجه ۳ در چابکسر اظهار داشت: دولت از واردات بی‌رویه مرکبات و کنسانتره در جهت حمایت از باغداران مرکبات جلوگیری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: فرآوری کنسانتره و خوراک دام و سایر فرآورده‌هایی که از مرکبات به‌دست می‌آید به دلیل ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که لزوم توجه جدی مسئولین امر را در این زمینه می‌طلبد.

عباسی با اشاره به تولید کنسانتره مرغوب و با کیفیت در استان‌های گیلان و مازندران از دولت خواست جلوی واردات بی‌رویه کنسانتره را به جهت حمایت از تولید داخلی این محصول بگیرد و این محصول را فقط به اندازه نیاز وارد کند.

وی با اشاره به خرید تضمینی مرکبات درجه ۳ توسط دولت از باغداران استان‌های گیلان و مازندران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال دولت و سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید تضمینی مرکبات درجه ۳ از باغداران گیلان و مازندران در کردند که با قیمت کیلویی ۵۵۰ تومان خریداری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: باغداران منطقه ضمن فروش مرکبات درجه ۳ به‌صورت تضمینی به دولت می‌توانند مرکبات درجه یک و ۲ خود را نیز برای عرضه، آماده و روانه بازار مصرف کنند.

عباسی از خرید تضمینی ۶۰ هزار تن مرکبات از باغداران استان‌های گیلان و مازندران توسط دولت خبر داد و افزود: این اقدام دولت در جهت حمایت از باغداران برای طی شدن حلقه تولید تا مصرف انجام می‌شود ضمن اینکه دولت در جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه مرکبات نیز باید اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان لزوم توجه جدی به صنایع تبدیلی و بسته بندی در محصولات کشاورزی را ضروری خواند و اعلام کرد: بی‌تردید توجه به این موضوع، اشتغال پایدار در تمام فصول را به همراه دارد.

Share