در جلسه امروز شورای شهر رشت مطرح شد

شوقی: شهردار رشت استعفا دهد/ رجبی: شهرداران مناطق رشت آدمهای کوچکی هستند جواب آنها را نمی‌دهم!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر رشت در حالی صبح امروز با حضور اعضای شورا برگزار شد که شاهد انتقاد همه جانبه برخی اعضای شورا از شهردار رشت بودیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود کاظمی در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر رشت اظهار کرد: شهردار رشت به جای رسانه ای کردن سئوالات اعضای شورا مشکلات شهری را مرتفع کند.shora0-09_20-52-58_resize

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، رئیس شورای شهر رشت گفت: هرگاه اعضای شورا طرح سوالی را از شهردار مطرح کردند بجای پاسخ شهردار رشت شاهد پاسخ دسته جمعی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری بوده ایم.

کاظمی افزود: شهردار به دنبال پرداخت به موقع مطالبات پرسنل شهرداری باشد و از انجام کارهایی که بارحقوقی بیهوده دارد خودداری کند. وی باید با اقدامات غیرضروری و بدون هماهنگی با شورا از دوقطبی کردن شورا و شهرداری بپرهیزد.

وی با بیان اینکه صحن شورا مکانی برای انتقال دغدغه های مردم است، یادآور شد: نباید حاشیه سازی شود و شهردار رشت به جای چنین رفتارهایی معضلات شهر را برطرف کند.

برای آسفالت یک کوچه نباید افتتاحیه گرفته شود

در ادامه این جلسه محمد علی رفیعی نوده با اعلام این مطلب در جلسه علنی شورای رشت اظهارکرد: متاسفم که شرایط به گونه ای رفته است که نامه های اداری شهرداری در سایتها دیده می شود.

رفیعی افزود: متاسفانه مدتی است که شاهد چنین رفتارهایی هستیم و هرگاه به شهردار رشت تذکری داده شد، شهرداران مناطق در مقام پاسخگویی برآمدند. چه ضرورتی دارد که برای افتتاح ۲۲ پل عابر پیاده مکانیزه افتتاحیه هایی بگیریم که هزینه های هنگفتی به بیت المال تحمیل می کند.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: براساس قانون شهردار رشت باید پاسخگوی سوالات و تذکرات اعضای شورا باشد و شهرداران مناطق نباید در این مباحث ورود کنند.

وی افزود: وقتی پروژه زیر گذر شهید رجایی بعنوان یک پروژه بزرگ مطرح است نباید برای آسفالت یک کوچه مراسم افتتاحیه گرفته شود بنابراین از ریاست شورا تقاضادارم تا با بررسی این موضوع از تکرار چنین رفتارهایی جلوگیری کند.

شوقی: شهردار رشت استعفا دهد

در ادامه فرهاد شوقی دیگر عضو شورا در نطق گفت: در جلسه اخر شورا در مورد استیضاح شهردار، آقای ثابت قدم این قول را داده بودند که براساس نظام مشخص پرداخت حقوق را به موقع انجام دهند اما متاسفانه شاهد رعایت نشدن این نظام در شهرداری هستیم.

شوقی افزود: با شهردار نعارف نداریم اگر شهردار رشت توان مدیزیتی شهر رشت را ندارد استعفا دهد و خیال شورا و پرسنل شهرداری را راحت کنند.

رجبی: شهرداران مناطق رشت آدمهای کوچکی هستند جواب آنها را نمی‌دهم!

در ادامه مجید رجبی ویسرودی دیگر عضو شورا شهر رشت گفت: در مناقصه های انجام شده شبهاتی وجود دارد اما جوابی که شهردار داده است توهینی به اعضای شورا است.

وی همچنین در مورد نامه شهرداران مناطق در جواب بیانیه شهردار گفت: نمی‏‌خواهم جواب شهرداران مناطق را بدهم چون اعتقاد دارم آدم های کوچک را نباید بزرگ کرد.

عضو شورای شهر رشت افزود: بنده روی صحبتم با شهردار است که مسخص کند چه کسی آگاه است و چه کسی نا آگاه.

هشدار علوی

در ادامه امیر حسین علوی در مورد بحث آسفالت گفت: هزینه های زیادی برای مرمت و بازسازی آسفالت معابر پرداخت شده و سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال و امسال نیز هزینه بالایی انجام گرفته است که حفظ و انجام صحیح در اسفالت مناطق و معابر از اصلی ترین کارهای سهرداری رشت است.

وی در مورد نامه شهرداران مناطق گفت: این حرکات به نفع هیچکس در شهر رشت نیست و سبب مخدوش شدن اذهان عمومی می‌شود. از همه کسانی که میخواهند جلوی شورا صف بکشند می‎گویم این کارها فقط بیشتر گره در کار شهر می اندارد و مشکلات را حل نمی کند.

شهردار به جایگاه شورا توهین کرده است

در ادامه حجت جذب دیگر عضو شورا نیز تذکراتی را به شهردار رشت داد و گفت: اجازه نمیدهم که به جایگاه شورا و شعور مردم توهین کنند. شهردار با فرستادن بیانیهها به این جایگاه اهانت کرده است!

وی با بیان اینکه برای بعضی از اعضای شورا متاسفم گفت: همکارانی هستند که در ظاهر مخالفت و در خفا دوستی میکنند و به دنبال برد تبلیغاتی هستند نه دلسوزی برای مردم.

جذب اظهار کرد: اعضای شورای شهر رشت از لاک خود بیرون بیایید و با همدلی شورای مقتدر مبتنی بر منافع مردم را رقم بزنیم.

مصوبات:
در جلسه شورای شهر رشت لایحه پرداخت ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون به پیمانکاران شهرداری در مورد پیاده راه فرهنگی موافقت شد.
همچنین خانه های نسقی که در کمسیون ماده ۱۰۰میزان خلافی آنها مشخص شده است میتوانند بدون پرداخت پیش قسط اقساط خود را پرداخت کنند.
لایحه کمک به همکار شهرداری به مبلغ ۵ میلیون تومان موافقت شد
آیین نامه تبلیغات محیطی شهر رشت مورد موافقت قرار گرفت.
با لایحه خرید دستگاه کفپوش برای شهرداری با مبلغ ۱۲میلیارد تومان موافقت شد.

گفتنی است جلسه شورا شهر رشت درحالی قرار بود که ساعت ۹ صبح امروز برگزار شود که بعد از درخواست رئیس شورا برای جلوگیری از اتلاف وقت خبرنگاران اصحاب رسانه در ساعت ۹:۳۰ حضور پیدا کردند اما متاسفانه علی رغم حضور به موقع خبرنگاران در ساعت اعلام شده به هیچ خبرنگاری اجازه ورود داده نشد و خبرنگاران جحدود ۳۰ دقیقه در اتاق روابط عمومی منتظر اذن اعضای شورا برای ورود به جلسه بودند.

Share