در پی هشدار قبلی

شهردار رشت لیست دانه‎درشت‎ها را منتشر کرد/مبارزه با تبعیض فقر، بدون مبارزه با فساد امکان‌پذیر نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ده روز بعد از هشدار اولیه شهردار رشت، وی طی نامه ای اسامی بدهکاران بانکی را منتشر و اعلام کرد: در صورت نیاز و لزوم اسامی سایرین با مشخصات کامل‌تر خدمت مردم عزیز و مراجع مربوطه ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از گیل خبر، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم چندی پیش در در مراسم افتتاح دو پروژه باغ سالار مشکات و لاین کندرو شهید بهشتی بیان داشته بود: دانه درشت‎ها اگر معوقات خود را به شهرداری پرداخت نکنند آنها را به مردم معرفی می‎کنیم(اینجا)

sabetghadamo_2016-11-09_12-35-28ده روز بعد از هشدار اولیه شهردار رشت، وی طی نامه ای اسامی  بدهکاران بانکی را منتشر و اعلام کرد: در صورت نیاز و لزوم اسامی سایرین با مشخصات کامل‌تر خدمت مردم عزیز و مراجع مربوطه ارائه خواهد شد.

در این لیست بدهکارانی به چشم می خورند که از ۵۷۰ میلیون تومان تا بیش از ۶ میلیارد تومان به شهرداری بدهکاری دارند.

متن نامه شهردار رشت در ذیل می آید:
به نام خدا
«هر مملکتی در این جهان آباد است
آبادیش از پرتو عدل و داد است »
فرخی یزدی

شهروندان عزیز شهر رشت
قبل از حضور اینجانب و از زمانی که مسوولیت شهرداری رشت را برعهده گرفتم همانطور که عرض کرده بودم با ایمانی که به پتانسیل رشت و همشهریان با فرهنگ خود داشتم تلاش کردم بدون تلف کردن وقت، با سرعت به سراغ مشکلاتی بروم که در سه دهه گذشته حل نشده و انباشته شده بود. در ابتدا تلاش شد با اجرای چند پروژه بزرگ، روح تحول در کالبد شهر جاری شود. آمار پروژه‌هایی که در سال گذشته و امسال در رشت به بهره‌برداری رسید، نشان دهنده توجه مدیریت شهری به ترویج رفاه اجتماعی و مبارزهبا بی‌عدالتی طبقاتی بوده است. برای مثال می‌توان به فهرست پارک ها و پروژه‌های رفاهی که در محلات کم‌برخوردار‌تر انجام شده مراجعه کرد.
اما همچنان که مقام معظم رهبری فرموده اند: «امروز، مهم ترین بخش اصلاح در این کشور، عبارت است ازمبارزه با فقر و فساد و تبعیض.» به واسطه‌ی تبعیض و فساد است که فقر دامن‌گیر می شود و بی‌تردید مبارزه با تبعیض فقر، بدون مبارزه با فساد امکان‌پذیر نخواهد بود. وقتی بدهکاران دانه درشت شهرداری، حق شهرداری و مردم را نمی‌دهند، تبعیض رخ می‌دهد. وقتی یک شهروند بدهی میلیاردی خود به شهرداری و مردم را پرداخت نمی کند و یک شهروند از طبقه متوسط تا قران آخر حقوق مردم را می‌دهد، تبعیض اتفاق می‌افتد و در سایه این تبعیض است که شکاف بین دهک‌های جامعه عمیق‌تر شده و زمینه‌‌ی تشدید فقر ایجاد می‌شود. هنگامی که بدهکاران دانه درشت با وجود درآمدهای چند صد میلیونی حق مردم را پرداخت نمی‌کنند، امکان ایجاد عدالت اجتماعی سخت‌تر می‌شود و پدیده ای مثل دستفروشی تشدید می‌شود و عده‌ای از شهروندان مجبور می‌شوند از این راه امرار معاش کنند. به راستی مگر غیر از این است که بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی عده ای از شهروندان (‌عمدتاً دانه درشت‌) باید صرف آبادانی شهر و کاهش شکاف بین دهک‌های جامعه شود؟ فساد بالاتر از اینکه عده‌ای یک سوم بودجه سالانه شهر رشت را که باید خرج مردم شوددرجیب خود گذاشته‌اند و با لحاظ نرخ تورم و کاهش ارزش پول طی این سال‌ها با امنیت خاطر با حق مردم کار اقتصادی می‌کنند و به سودهای هنگفت می‌رسند؟
شهرداری رشت با اذعان به اینکه شهر باید با پول خود مردم به سکونتگاه دلپذیری تبدیل شود، نه تنها در پروژه‌ها مانعی برسر راه سرمایه‌دران و ثروتمندان نیست، بلکه وجود سرمایه‌دارانی را که با پرداخت حق شهرداری و مردم فعالیت اقتصادی می‌کنند ضروری می‌دانند. چون بدون حضور ثروت سالم، اشتغال ایجاد نمی‌شود. اما همچنان که مقام معظم رهبری در نامه هشت ماده‌ای به روسای سه قوه آورده‌اند که تسامح در مبارزه با فساد‌، به نوعی همدستی با فاسدان است، شهرداری رشت نیزبا تمام توان برای گرفتن حق مردم از مفسدانی که گویا دعواهای حیدری و نعمتی سیاسی را پناهگاه خود می‌دانند، تلاش می‌کند و عقب نخواهد نشست.
اقلیت ضدتوسعه‌ای که با دروغ سیستماتیک اتهام ناروای انحراف ۳۰۰ درصدی در پروژه پیاده راه را به مدیریت شهری نسبت می‌دهند، آیا تاکنون دغدغه وصول طلباز دانه درشت‌هایی را که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به شهرداری و مردم رشت بدهکارند، داشته‌اند؟ آنها در حالی از انحراف ۳۰۰ درصدی سخن می‌گویند‌ که شهرداری در همان آغاز پروژه پیاده راه کافی نبودجه لایحه مربوطه را اعلام کرد و با اعلام قبلی ناچار به افزایش هزینه‌کرد پیاده راه شد، حتی در صورت پذیرفتن دروغ سیستماتیک انحراف ۳۰۰ درصدی(که بزودی مدارک مربوط به خلاف این انحراف ذهنی بزرگ رونمایی می شود ) در پروژه‌ای که با تمام هزینه های جانبی پیش بینی نشده زیرساختی در ابتدای طرح که آن هم بر اساس منافع عمومی و دراز مدت مردم اصلاح و دیده شد حدود ۲۰ میلیاردهزینه داشت، این مقدار بیشتر است یا انحراف ۲۰۹۲ درصدی در کمک به بعضی موسسات خصوصی و اشخاص و … در سال ۹۳؟ (این در حالی است که در همان سال بودجه سیستمی کردن جهت شفاف سازی امورات شهرداری در بسیاری از موارد صفر در صد هزینه شده است )
وقتی در کمتر از یک ماه گذشته هشدار دادیم که اگربدهکاران دانه درشت حق مردم را پرداخت نکنند نام‌شان را اعلام خواهیم کرد، دوره‌ی هشت ساله‌ی دولت گذشته برای اذهان بعضی از افراد متبادر شد. عده‌ای تصور کردند که ما هم می‌خواهیم نام‌ها را در جیب بگذاریم و سیاسی‌کاری کنیم.
شهرداری رشت در سالی که رهبری سال اقدام و عمل خوانده اند، بدون هرگونه ملاحظه‌ای اولین فهرست تعدادی از بدهکاران دانه درشت را منتشر می‌کند تا از این طریق بدهکاران دانه درشتی که سال‌هاست با طیب خاطر حقوق شهرداری و مردم را پرداخت نکرده‌اند و ظاهراً اراده‌‌ای برای مطالبه بدهی‌شان وجود نداشته‌، این هشدار را جدی بگیرند که شهرداری رشت در مبارزه با تبعیض و فساد کوچکترین اغماضی نخواهد کرد. چرا که از مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی عزیزما همین مبارزه با فساد و تبعیض بوده است. امیدوارم آن اقلیت ضدتوسعه‌ای که خود را در حرف، متولی دغدغه مردم می‌دانند‌، در عمل نیز نشان دهند که پس از سه سال و نیم می‌توانند به فکر این بخش از حقوق مردم باشند تا حقوق رفتگران، آتش نشانان، رانندگان اتوبوس، بازرسان خطوط تاکسیرانی، کارگران خدوم فضاهای سبز و …
در مطالبه بدهکاری دانه درشت‌ها به شهرداری و مردم هیچ ملاحظه‌ای را نمی‌پذیریم و به سخنان معظم انقلاب توجه ویژه‌ای خواهیم داشت که فصل‌الخطاب این است: «هیچ شخصی یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به این‌جانب یا دیگر مسوولان کشور خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد.»
در پایان تاکید داریم اگر‌چه عدم پرداخت حقوق شهرداری و مردم هیچ نسبتی با آبرو ندارد، برای حفظ شانیت موضوع، تنها فهرست کوچکی از نام مخفف بدهکاران شهرداری را اعلام می‌داریم و در صورت نیاز و لزوم اسامی سایرین با مشخصات کامل‌تر خدمت مردم عزیز و مراجع مربوطه ارائه خواهد شد.
هم‌زمان با هفته بسیج، عدالت‌طلبی را مشی خود می‌دانیم، آن‌چنان که مقام معظم رهبری فرموردند: «بسیجی عدالت‌طلب است. عدالت‌طلبی به این نیست که انسان رو‌در‌روی کسی بایستد و بگوید تو عدالت‌طلب نیستی نه، این ساز و کار دارد. باید جامعه به نقطه‌ای برسد که سیاست‌های عدالت‌طلبانه در آن طراحی شود.»

سید‌محمد علی ثابت قدم
شهردار رشت

اسامی تعدادی از بدهکاران:

د-گ ۶۲،۶۹۶،۶۵۸،۰۰۰ ریال بلوارامام خمینی(ره)
ب-م-الف ۴۸،۳۵۹،۲۰۰،۰۰۰ریال بلوارشهیدانصاری
ن-د-الف ۲۱،۴۴۸،۸۲۱،۰۰۰ریال بلوارشهیدمدرس
الف-ب ۲۱،۰۹۶،۸۷۰،۰۰۰ ریال گلسار
ر-پ ۱۵،۴۹۰،۱۹۳،۰۰۰ریال بلوارخرمشهر
س-ع ۱۵،۴۰۴،۹۷۸،۰۰۰ ریال بلوارشهیدرجایی
الف-و ۱۴،۳۲۲،۳۳۰،۰۰۰ ریال بلوارشهیدمدرس
ش-م ۱۲،۷۶۲،۸۳۱،۰۰۰ ریال بلوارگیلان
د-گ ۱۱،۱۴۶،۳۵۴،۰۰۰ ریال جاده تهران
غ-ح ۱۰،۲۱۶،۵۲۰،۰۰۰ ریال گلسار
ف-ی ۱۰،۱۸۲،۷۶۲،۴۰۰ ریال بلوارامام خمینی(ره)
ت-س ۹،۶۰۷،۴۶۶،۰۰۰ ریال بلوارامام خمینی(ره)
ر-ر ۸،۳۰۲،۲۲۴،۰۰۰ ریال گلسار
الف-ر ۷،۴۸۶،۶۱۷،۶۰۰ ریال گلسار
م-گ ۷،۲۲۷،۷۷۵،۸۰۰ ریال گلسار
ح-ق ۷،۱۳۷،۲۹۶،۸۰۰ریال بلوارشهیدانصاری
س-ف ۶،۵۸۱،۰۴۰،۰۰۰ ریال بلواردیلمان
ع-ص ۶،۲۹۸،۵۰۳،۰۰۰ ریال بلوارشهیدانصاری
ع-ت ۶،۴۷۵،۹۹۶،۸۰۰ ریال گلسار
گ-الف ۵،۷۰۹،۲۱۹،۲۰۰ ریال گلسار

Share