در مراسمی با حضور مسئولان

شهردار جدید صومعه سرا معرفی شد/ میرسیدی: گیلان جزء هشت استان برتر کشور از نظر تعداد شهرداری ها است/ضرورت تدوین برنامه مدون و بلند مدت از سوی شهرداران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرتضی مسرور با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به عنوان شهردار جدید صومعه سرا معرفی و جایگزین حسن آقاجانی در این سمت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گیلان در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید شهر صومعه سرا که عصر شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گیلان جزء هشت استان برتر کشور از نظرتعداد شهرداری ها است.photo_2016-11-27_21-38-55

ساحره میر سیدی با بیان اینکه این موضوع از سوی بار مجموعه شهری را افزایش  و از سوی دیگر نوع تعامل دستگاه های ذیربط را تحت تأثیر قرار می دهد، افزود: توزیع متوازن امکانات در سطح شهر از وظایف مهم شهرداران است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مجموعه شهری باید در جهت توسعه قرار گیرد، گفت: نگاه عمده شهرداری های استان به مسائل  عمرانی از نوع خدماتی است که اگر این نوع نگاه پاسخگو بود باید اکنون در حوزه شهری موفق عمل می کردیم.

ضرورت تدوین برنامه مدون و بلند مدت ازسوی شهرداران

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه این موفقیت در حوزه مدیریت شهری وجود نداشته زیرا هنوز مشارکت مردمی در این زمینه وجود ندارد.

وی به نبود باور مردمی در خصوص مسائل شهری اشاره و تصریح کرد: اگر این باور از سوی مردم نسبت به اقدامات حوزه شهری وجود داشت مطمئنا در این فعالیت ها اعم از مدیریت پسماند، عوارض و… مشارکت می کردند.

میرسیدی با اشاره به وجود دو نکته اساسی در بحث مدیریت شهری، افزود: نوع تعامل با سایر دستگاه ها و مشارکت های مردمی از جمله این دونکته و راهبرد مهم در خصوص شهرداری ها است.

وی بر تدوین برنامه مدون شهری توسط شهرداران تأکید و یادآورشد: باید برای داشتن عملکرد موفق در همه حوزه ها به ویژه حوزه شهری برنامه ریزی بلند مدت صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گیلان در ادامه به بازنگری فضاهای شهری و مردم محور بودن این فضاها اشاره کرد و افزود: باید نگاه ها در حوزه شهری و شهرنشینی تغییر کند.

شهرداران نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند

در ادامه این مراسم فرماندار صومعه سرا نیز با اشاره به بارش برف در چند روز اخیر در استان به ویژه شهرستان صومعه سرا، اظهارکرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان شهرستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود عملکرد خوبی داشتند.

حسین اسماعیل پور با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ها آسیب شناسی نقاط حادثه خیز است، افزود: با شناسایی نقاط حادثه خیز می توان راهکارهای مناسبی در زمان وقوع بحران اتخاذ کرد.

وی با اشاره به وجود نیروهای انسانی متخصص در سطح شهرستان صومعه سرا، گفت: خوشبختانه اکثر مدیران فعال در رأس دستگاه های اجرایی صومعه سرا از قشر جوان، پویا و خلاق بوده که سبب متمایز شدن این شهرستان از سایر شهرستان های استان است.

فرماندار صومعه سرا خاطرنشان کرد: انتظار می رود استفاده این پتانسیل جوان شهرستان زمینه های بالندگی، رشد و توسعه صومعه سرا در همه عرصه ها را فراهم کند.

 در پایان مراسم از زحمات و تلاش های حسن آقاجانی شهردار سابق صومعه سرا تقدیر و تشکر و مرتضی مسرور به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

Share