دلخوش در همایش «میرزا کوچک جنگلی»

شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه میرزا کوچک جنگلی و قیام عاشورا هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش بزرگ «میرزا کوچک جنگلی» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، ظهر پنج شنبه ۱۱ آذر ماه همزمان با نود و پنجمین سالروز شهادت روحانی مبارز گیلانی «یونس استادسرایی» مشهور به «میرزا کوچک جنگلی» همایش بزرگ «میرزا کوچک جنگلی» در پایگاه مبارزاتی او در شهر گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

۲۲۹۰۲۶۸

میرزا کوچک که از مبارزان نهضت مشروطه و رهبر جنبش جنگل ملی گرای گیلانی و رئیس جمهوری جنگل بود در سال ۱۳۰۰ همراه با یار وفادار خود گائوک آلمانی معروف به هوشنگ جهت رفتن به نزد عظمت خانم فولادلو (حاکم خلخال) بعداز مبارزات طولانی مدت با استکبار و استبداد در ارتفاعات تالش گرفتار برف و سرما شده و جان خود را از دست داد.

یکی از مهم ترین پایگاه های مبارزاتی میرزاکوچک خان در منطقه گوراب زرمیخ صومعه سرا بوده که به همین منظور و در راستای پاسداشت یاد و خاطره این روحانی مبارز همایش بزرگ «میرزا کوچک جنگلی» در محل پایگاه مبارزاتی او که در حال حاضر به کتابخانه شهر تبدیل شده برگزار شد.

میرزا کوچک خان احیاگر دین اسلام در منطقه بود

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: برای احیا و حفظ دین اسلام در طول تاریخ خون های بسیاری ریخته شده است.

سید کاظم دلخوش با اشاره به فراز و نشیب های تاریخ اسلام از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون، افزود: در طول تاریخ دشمنان همیشه به دنبال توطئه برای سرکوب دین اسلام بوده اند.

وی به تقدیم بیش از ۳۵۰ هزار شهید به اسلام و انقلاب اشاره کرد و گفت: هنوز بعداز یک هزار و ۴۰۰ سال این فراز و نشیب ها و توطئه ها برعلیه اسلام وجود دارد.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا برای حفظ حریت، آزادگی و ناموس و اسلام به دفاع پرداختند، خاطرنشان کرد: دشمن تنها راه نابودی وحدت مسلمانان را در ایجاد اختلاف و تفرقه، تجمل گرایی مسئولان حکومتی و اشاعه مسائل غیراخلاقی در جامعه می داند.

وی با اشاره به تشکیل نهضت جنگل و فداکاری و رشادت های میرزاکوچک جنگلی در اوج استبداد، اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی احیاگر دین اسلام در منطقه بود.

۲۲۹۰۲۶۲

شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه میرزا کوچک جنگلی و قیام عاشورا

دلخوش در ادامه با بیان اینکه هنوز راه میرزا کوچک جنگلی و همه آزادیخواهان ایران در دوره استبداد و استکبار ادامه دارد، گفت: امروز نیز جوانان ایرانی همانند «شهید محمد اتابه» برای حراست و حفاظت از دین، ناموس، مرزهای کشور اسلامی در خارج از مرزها و در دفاع از حریم الهی حضور یافته و جانانه مقاومت و ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس از پنج سال پیش داعش را برای نابودی اسلام و مسلمانان تعلیم داده اند، افزود: مهم ترین مأموریت داعش و گروه های تکفیری نابودی ام القرای اسلام یعنی ایران است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اگر هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروهای مسلح، سپاه و بسیج نبود امروز داعش به کمک برخی خودفروخته های داخلی در ایران بود، تصریح کرد: بزرگترین نعمتی که نصیب ما شده حضور در عرصه های دفاع از دین، شهدای کربلا، حریم الهی و ائمه اطهار بوده که امنیت ما نشأت گرفته از آن است.

به گفته این مسئول دو عامل مهم در دین و حفظ ارزش های اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که سبب موفقیت آن بود وجود رهبریت دینی و مشارکت و پشتیبانی مردمی است.

۲۲۹۰۲۶۴

ضرورت ساخت موزه بزرگ دائمی شهدای دفاع مقدس در کشور

وی به مسئولیت سنگین مسئولان نظام اسلامی در حفظ و حراست از این سرمایه ها اشاره و خاطرنشان کرد: دیروز وظیفه حراست از کشور و دین اسلام برعهده میرزاکوچک بوده و امروز این وظیفه را شهدای مدافع حرم به دوش می کشند.

دلخوش با بیان اینکه اگر امروز افرادی همانند سردار سلیمانی حضور نداشتند وضعیت ایران همانند بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه بود، تأکید کرد: باید از رشادت و جانبازی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم موزه های دائمی در کشور ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت، اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مرهون خون همین شهدا است، افزود: برگزاری مراسماتی با عنوان یادواره شهدا ضامن بقا جامعه و قدردانی از زحمات این عزیزان هرچند به صورت ناچیز است.

 اجرای سرود توسط گروه سرود میرزای جنگلی و موسیقی سنتی توسط هنرمندان صومعه سرایی و رونمایی از تندیس میرزا کوچک خان در میدان ورودی شهر گوراب زرمیخ بخش دیگر از برنامه های این همایش بود.

Share