مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

شتاب در آبرسانی به روستاهای گیلان با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ی ملی

به گزارش پایگاه طالاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی فرّامینی، کُل اعتبار مصوب حوزه ی آب شرب روستایی گیلان از صندوق توسعه ی ملی را ۷۹۵ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبار برای آبرسانی به بیش از یکصد هزار نفر در ۲۰۰ روستای گیلان هزینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: ۵۰۶ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ی ملی برای آبرسانی به روستاهای این استان اختصاص یافت.photo_2016-12-06_12-53-19
محمدعلی فرّامینی، کُل اعتبار مصوب حوزه ی آب شرب روستایی گیلان از صندوق توسعه ی ملی را ۷۹۵ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبار برای آبرسانی به بیش از یکصد هزار نفر در ۲۰۰ روستای گیلان هزینه می شود.
وی، با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها در حال اجراست، گفت: از این تعداد ۱۶۵ روستا در قالب ۳۴ مجتمع آبرسانی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی پیش بینی کرد؛ تا پایان سال جاری تعدادی از این روستاها از آب آشامیدنی برخوردار شوند.
فرّامینی افزود: امیدواریم با استمرار تامین اعتبارات صندوق توسعه ی ملی در سال های ۹۵ و ۹۶ ، تمامی روستاهای گیلان از آب شرب مناسب و بهداشتی برخوردار شوند.
بنابرگزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان؛ با توجه به خدماتی بودن کار وزارت نیرو، با موافقت مقام معظم رهبری و پیشنهاد دولت و تصویب مجلس ۵۰۰ میلیون دلار معادل هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق آبرسانی به ۲ هزار روستای کشور از طریق صندوق توسعه ی ملی تامین شده است.
آبرسانی به روستاهای کشور یکی از طرح های مهم وزارت نیرو در قالب اقتصاد مقاومتی است.
در حال حاضر از ۲ هزار و ۵۹۲ روستای گیلان که یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، تعداد هزار و ۷۶۲ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.
هم اکنون شاخص برخورداری این استان ۷۳٫۹۲ درصد می باشد.

Share