محمد غرضی

روحانی مدیون هاشمی است/روشم را برای رفع حصر نمی‏‌گویم، اگر بگویم دیگر روش من نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنده روش خاص خودم را برای رفع ممنوع‎التصویری سید محمد خاتمی و رفع حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی به کار می‌‏گیرم و مانند روش گذشته رفتار نمی‏‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از آنا، سید محمد غرضی، وزیر پست و تلگراف دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره اظهارات برخی چهره‌های اصولگرا که گفته‎اند حسن روحانی در انتخابات سال آینده زیر ۱۰ درصد رأی خواهد داشت، اظهار کرد: این‌گونه سخنان برای تضعیف روحیه آقای روحانی بیان می‌شود. رئیس دولت یازدهم با حمایت آقایان هاشمی و خاتمی توانست سبد رأی خود را افزایش دهد و از این طریق رئیس‌جمهور شد.

وی در ادامه افزود: آقای روحانی باید بداند افراد بدون شناخت از ایشان حمایت کردند، اما متأسفانه رئیس‌جمهوری نمی‏‌خواهد این را قبول کند که اگر آقایان هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی نبودند محال بود رئیس‌جمهور ایران شود. به عبارتی وی مدیون این دو شخص است، چون مردم به واسطه حمایت آنها به حسن روحانی رأی دادند.

وزیر پست و تلگراف دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در این فرصت باقی مانده دولت آقای روحانی باید تمام تلاش خود را برای جذب افکار عمومی به کار گیرد تا ایشان بتواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به موفقیت و پیروزی دست یابد.

غرضی ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی به آقای روحانی خواهم گفت که مهمترین ایراد و مشکل شما این بود که گفتید متعادلم و با تدبیر هستم در حالی‎که بعد از انتخابات به رئیس جمهور ستاد خودش تبدیل شد. یعنی همه آدم‎های پشتی خود را از یاد برد. حتی کار به جایی رسید که آقای هاشمی به ایشان گفت من رأی تو را از سه درصد به بالای ۵۰ درصد رساندم.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر رئیس جمهور ایران شوید می‌توانید گام مؤثری برای رفع ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی و همچنین رفع حصر انجام دهید یا خیر؟»، گفت: اینکه حصر به چه دلایلی بوجود آمد و ادامه پیدا کرد را می‎دانم و طرفین قضیه را هم می‎شناسم. من مانند ۷ سال گذشته با فشار اجتماعی برای رفع حصر اقدامی را انجام نمی‌‏دهم چون تاکنون با فشار اجتماعی توفیقی حاصل نشده است. بنابراین بنده روش خاص خودم را برای رفع ممنوع‎التصویری سید محمد خاتمی و رفع حصر آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی به کار می‌‏گیرم و مانند روش گذشته رفتار نمی‏‌کنم.

این چهره سیاسی در این باره اضافه کرد: من روشم را برای رفع حصر نمی‏‌گویم و آن را نزد خود نگه می‎دارم چون‌ اگر روشم را تشریح کنم که دیگر روش نیست.

غرضی در پاسخ به این پرسش که «آیا با حمایت مجدد روسای دولت‌های سازندگی و اصلاحات از روحانی ممکن است بار دیگر سبد آرای وی افزایش یابد یا خیر؟»، گفت: ممکن است بار دیگر اتفاق سال ۹۲ تداعی شود، اما به عقیده من با حرف و نطق، پیشرفتی حاصل نمی‎شود.

وی در پایان تأکید کرد: بارها گفته‌ام و باز هم خواهم گفت؛ اصلاح‌طلبان بلد نیستند دولت را نگه دارند و اصولگرایان بلد نیستند مردم را نگه دارند. فقط و فقط این مردم هستند که کشور را حفظ کرده‌اند.

Share