در مراسم گرامیداشت 16 آذر در جهاد دانشگاهی گیلان عنوان شد

رسولی: دانشگاه زنده است اما حالش خوب نیست/رسایی: مراقب باشیم که ابزار دیگران نشویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای کلانشهر رشت با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان مولد اتفاقات در جامعه هستند، گفت: اگرچه امروزه دانشگاه زنده است اما حالش خوب نیست چون متاسفانه ساختار دانشگاهی ما در ایران ۳۰ سال است که درجا می زند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا, رضا رسولی، عضو شورای کلانشهر رشت عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو که در مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: برخورد می بالم که امسال در این مراسم و در ساختمان جدید مجموعه جهاددانشگاهی حاضر شدم قطعا احداث چنین مجموعه ای حسن مدیریت ریاست جهاددانشگاهی گیلان را نشان می دهد که اتفاق بزرگی را برای این واحد رقم زد.۷۶۷۵۰

وی با بیان اینکه روز دانشجو مصادف با شهادت سه دانشجوی شهید است که در راه دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام به فیض شهادت نائل آمدند، افزود: باتوجه به اینکه روز دانشجو، روز شهادت است اما ما بهم تبریک می گوییم زیرا تبریک به مناسبت یک تولد است. روز دانشجو، روز میلاد مدرنیته در ایران و آغاز حرکت عمومی و مردمی است زیرا پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اعتراضی به اتفاقات سیاسی رخ نداده بود تا در تاریخ ماندگار شود و پس از ۱۶ آذر این اتفاق توسط قشر دانشجو رقم خورد.

رسولی با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان مبدا و مولد اتفاقات در جامعه هستند و همواره نقش پررنگی دارند، گفت: اتفاقاتی که این روزها در سیستم دانشگاهی رخ می دهد، ناامیدکننده است؛ دانشگاهیان مغز متفکر و قلب تبنده جامعه هستند. جامعه ما امروز بواسطه ساختار آموزشی در وزارت علوم و آموزش و پرورش، شاهد کم رنگ شدن تفکر علمی است که اگر این روند ادامه یابد ایجاد ناامنی می کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگرچه امروزه دانشگاه زنده است اما حالش خوب نیست چون متاسفانه ساختار دانشگاهی ما در ایران ۳۰ سال است که درجا می زند و به دلیل عدم بروز رسانی و بومی شدن سرفصل های آموزشی دانشگاه های ما وضعیت خوبی ندارند.

عضو شورای کلانشهر رشت با تاکید مجدد بر اینکه دانشگاه زنده است اما حال خوبی ندارد، تصریح کرد: تلاش ما این است که شما دانشجویان بتوانید توانمندتر باشید، همه ما متوجه نقصان ها، کمبودها و برخی کج روی ها هستیم، امید ما این است که دانشجویان ما زنده باشند و بتوانند در عرصه های علمی خلاق تر و پویاتر حضور یابند.

دانشجویان با صداقت به دنبال تحقق عدالت هستند

۷۶۷۴۸جمشید رسایی، رئیس جهاد دانشگاهی گیلان عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو که در مجتمع آموزشی و پژوهشی این نهاد در رشت برگزار شد، با درود به ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی خصوصا شهدای دانشجو بالاخص ۳ شهید این روز شهیدان مهدی شریف رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، اظهار کرد: پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اعتراضاتی به گسترش روابط با بریتانیا و آمریکا صورت گرفت که از جمله در اعتراض به سفر نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران در ۱۶ آذر، دانشگاه تهران شاهد صحنه اعتراض دانشجویان بود که منجر به تیراندازی نیروهای امنیتی و کشته شدن سه دانشجو گردید.

وی افزود: دانشجویان همواره در قبل و بعد از انقلاب و در صحنه های مختلف راه شهدای ۱۶ آذر را ادامه دادند و به فیض شهادت نائل آمدند، بعد از جنگ هم در عرصه های علم و دانش تلاش کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد گیلان با بیان اینکه اساتید و دانشجویان همواره از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند و پیشرفت و توسعه توسط آنان صورت می گیرد، گفت: امروزه با گسترش فضای امید، از مجموعه دانشگاهیان انتظار می رود که نقش خود را در پیشرفت و آبادانی ایفا کنند.

رسایی با اشاره به اینکه جامعه نگاه عمیقی به دانشگاه دارد، بیان کرد: نگاه جامعه به دانشجو و دانشگاهیان است زیرا دانشجویان با صداقت به دنبال تحقق عدالت هستند، لذا دانشجویان امروز باید بتوانند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی آینده نقش آفرینی کنند.

وی امانتداری را مهم ترین اصل دانست و تصریح کرد: با رفتار و گفتار خود مراقب باشیم که ابزاری برای پیشبرد مقاصد دیگران و برخی سوء استفاده کنندگان نباشیم و اگر انتقادی هم صورت می گیرد باید منصفانه باشد.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم به تعالی و پیشرفت برسیم باید در رفتارمان دقت کنیم تا انتقال پیام با نتیجه درست همراه باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز «جذب ایده و خلاقیت» در مجتمع آموزش عالی جهاددانشگاهی رشت، گفت: در عرصه مبارزه با استکبار به پشتوانه علمی قوی نیاز داریم زیرا باید در عرصه علمی موفق باشیم، در همین راستا استقرار مرکز «جذب ایده و خلاقیت» ظرفیت مناسبی برای ارائه تحقیق و پژوهش و فعالیت های علمی است؛ لذا از شما خواستاریم که خودتان را دست کم نگیرید و از این فرصت ها به نحو احسن استفاده کنید و همکاران من در جهاددانشگاهی آماده دریافت ایده ها و طرح های شما دانشجویان هستند تا بتوانیم با همکاری هم به پیشرفت های بزرگی برسیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از دانشجویان برتر علمی، ورزشی و فرهنگی تجلیل و قدردانی شد.

Share