امام جمعه موقت رشت:

دلبستگان به عهد و قول آمریکا شیطان‌صفت هستند/ به جوانان خود اعتماد کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خطیب موقت رشت با بیان اینکه داعش نفس‌های آخر را می‌کشد، گفت: کار داعش در حلب سوریه و موصل عراق به پایان رسیده و آمریکا و کشورهای حامی گروه‌های تروریستی باید پاسخگوی جنایت‌ها باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در نماز جمعه شهر رشت با اشاره به نقش ولایت فقیه در عرصه‌های تأثیرگذار از منظر روایات اظهار کرد: ۱۰ مرحله از تکوین انقلاب اسلامی تا تثبیت و استمرار آن تقسیم‌بندی شده است‌.shafiei_2909

وی با بیان اینکه امام در جامعه اسلامی مانند ماه در شب تاریک است، تصریح کرد: در تمام مراحل ۱۰ گانه انقلاب اسلامی ولی فقیه نقش بی‌بدیلی داشته است.

خطیب موقت رشت تبعیت از ولایت را امری ضروری دانست و گفت: تبعیت از ولایت فقیه مسیر را برای انسان روشن می‌کند.

وی امام را ستاره راهنما در اعماق تاریکی‌ها و راهنمای هدایت دانست و افزود: امام و ولی فقیه در جامعه اسلامی نقش راهنمای هدایت را دارند.

شفیعی‌زاده، امام و ولی فقیه را نجات‌دهنده جامعه از بدبختی و هلاکت خواند و ادامه داد: کسی که از چراغ هدایت امام و ولی‌فقیه استفاده نکند به طور قطع هلاک می‌شود.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی پشت سر ولی فقیه حرکت کردیم و به پیروزی رسیدیم، گفت: تبعیت از ولایت امری ضروری است.

امام جمعه موقت رشت به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و گفت: دو ماه حزن و اندوه را پشت سر گذاشتیم و عزاداری باشکوه در شأن و منزلت اهل بیت (ع) برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه سال ۵۸ در چنین روزی قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب شد، بیان کرد: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی است.

شفیعی‌زاده با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش از ابتدای دفاع مقدس اقتدار خود را به نمایش گذاشت و در ابتدای جنگ توانست دوسوم از نیروی دریایی عراق را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه ناوچه پیکان توانست ۱۲ ناوچه عراق را در یک روز غرق کند، خاطرنشان کرد: این اقدام در دنیا بی‌سابقه است.

خطیب موقت رشت درباره قیام میرزا کوچک افزود: روز گذشته سالروز میرزا کوچک جنگلی را داشتیم و افتخاری برای مردم گیلان بوده و میرزا کوچک جمهوری اسلامی کوچک را در گیلان پیاده کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو بیان کرد: ۱۶ آذر فرصت خوبی برای دانشجویان و مطالبات از مسؤولان است.

*داعش در سوریه و عراق به آخر خط رسیده است

شفیعی‌زاده انفجار تروریستی داعش در شهر حله عراق را موجب شهادت تعدادی از زائران امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: آنها که از داعش حمایت می‌کنند در جنایت شریک هستند.

وی با بیان اینکه داعش نفس‌های آخر را می‌کشد، گفت: کار داعش در حلب سوریه و موصل عراق به پایان رسیده و آمریکا و کشورهای حامی گروه‌های تروریستی باید پاسخگوی جنایت‌ها باشند.

خطیب موقت رشت اضافه کرد: امروز تروریست‌ها و حامیان آنها بدانند هر روز برادری بین مردم ایران و عراق گسترده‌تر و بیشتر می‌شود.

وی درباره بدعهدی آمریکا بیان کرد: آمریکا با وجود توافقی که با ما داشتند مدت ۱۰ سال دیگر تحریم‌ها علیه ملت ایران را تمدید کرد.

*کسانی که به عهد و قول آمریکا دل می‌بندند شیطان‌صفت هستند

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه آنها که به حرف، تعهد و قول آمریکا و غرب دل می‌بندند شیطان‌صفت هستند، خاطرنشان کرد: بیش از هشت ماه از توافق برجام می‌گذرد اما هر ماه شاهد تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم باید به جوانان خود اعتماد کنیم، یادآور شد: از آمریکا و غرب هیچ آبی برای ملت و اقتصاد ایران گرم نمی‌شود و باید متکی به خود باشیم.

Share