رئیس کل دادگستری گیلان؛

دلالان حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند/دستگاه قضا مانع توسعه گیلان نیست/ توسعه باید همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس کل دادگستری گیلان گفت: باندهای حرفه‌ای دلالی و کلاشی حاشیه دادگستری گیلان شناسایی شدند و با آنها برخورد قضایی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، احمدی سیاوش‌پور ظهر امروز در جلسه شورای قضایی گیلان با اشاره به فرهنگ‌سازی به منظور برنامه‌ریزی در دستگاه قضایی اظهار کرد: برنامه‌های سالانه و سه ساله در دستگاه قضا اجرایی شده است.

siavashpoor_2016-10-27_16-20-57

وی، قوه قضائیه را پیشگام در حوزه برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: ماهانه جلسه‌های شورای قضایی گیلان به صورت مستمر برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این دستگاه تلاش کرده از هر گونه حاشیه‌سازی و منشأ اختلاف اجتناب کند، تصریح کرد: دادگستری گیلان به اصولی که دستگاه قضا به آن پایبند است، عمل می‌کند.

سیاوش‌پور، صرف وقت در دادگستری گیلان را برای انجام امور دارای منشأ خیر برای مردم دانست و بیان کرد: تلاش شده، هاله‌ای از ایمنی در دادگستری استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مجموعه قضایی گیلان مصون از بسیاری از موضوع‌هایی است که می‌توانست از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و افرادی که در حاشیه این دستگاه در حال فعالیت هستند، رصد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گیلان از شناسایی باندهای حرفه‌ای دلالی و کلاشی حاشیه این دادگستری خبر داد و گفت: با باندهای مذکور برخورد قضایی صورت گرفته ضمن اینکه نظارت مستمر در حال انجام است.

سیاوش‌پور با اشاره به بدنام کردن دادگستری گیلان توسط برخی از افراد منفعت‌طلب و سودجو، خاطرنشان کرد: اگر مراقبت نداشته باشیم افراد مذکور به دستگاه‌ها نفوذ می‌کنند و در آن موقع مبارزه با منفعت‌طلبان سخت‌تر می‌شود.

وی، حرکت دادگستری گیلان را طبق برنامه‌ عنوان کرد و یادآور شد: حرکت با برنامه را جزو اصول خود می‌دانیم و با توجه به ظرفیت موجود اجرای برنامه‌ها ارزیابی می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید براینکه حفظ حقوق بیت‌المال از برنامه‌های این دستگاه است، اظهار کرد: مبارزه با تغییر کاربری اراضی یکی از برنامه‌های دادگستری گیلان محسوب می‌شود.

سیاوش‌پور به شناسایی مناطق مختلف به منظور حفظ اراضی در گیلان اشاره کرد و افزود: الزام‌هایی برای مراقبت بیشتر از اراضی استان برای دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا مانع توسعه گیلان نیست، بیان کرد: توسعه باید همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باشد ضمن اینکه صنعت در استان باید از پویایی برخوردار باشد اما تلفیق این دو موضوع کار ساده‌ای نیست.

رئیس کل دادگستری گیلان، محیط زیست را زیرساخت و پایه اصلی توسعه دانست و تصریح کرد: توسعه و ایجاد اشتغال با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست باید مد نظر باشد.

سیاوش‌پور، پیشگیری را اولویت برنامه‌های دادگستری گیلان ذکر کرد و گفت: طبق قانون باید به شکایت و خواسته مردم رسیدگی کنیم و برای این منظور تمام پرونده‌های ورودی به دادگستری ثبت می‌شود تا ناپیدا نباشد.

وی با اشاره به تلاش دادگستری گیلان در کاهش پرونده‌ها در این دستگاه، خاطرنشان کرد: سال گذشته نخستین استانی بودیم که تعداد پرونده‌ها در شعبه‌ها را به زیر ۱۰۰ فقره رساندیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، نظارت قضایی در استان را بسیار موفق خواند و یادآور شد: ماهانه یک گروه ارزیاب در شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و با تعامل با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه عملکرد موفقی داریم.

سیاوش‌پور در ادامه با بیان اینکه سه پروژه عمرانی دادگستری گیلان در سال گذشته اجرایی شده است، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مذکور با کمک محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی در پایان به تلاش تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد و قاچاق و همچنین ایجاد تعادل در بازار از فعالیت‌های تعزیرات حکومتی است.

Share