دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد

دعوت از رئیس جمهور روحانی برای حضور در مراسم افتتاحیه مجتمع بندری کاسپین

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ترکان گفت: بر اساس قولی که به رییس جمهور داده ایم عملیات دو پست اسکه در بندر کاسپین تا ۱۵ دی ماه سال جاری به اتمام می‎رسد و برای افتتاح آن از رییس جمهور نیز دعوت می کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اکبر ترکان در بازدید از مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی با اشاره به احیای ۴۸ واحد راکد در این منطقه اظهار کرد: این واحدها با تغییر در خطوط تولید و استفاده از فناوری های نوین مشغول به فعالیت هستند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه درست است که بخشی از صنایع کشور برای بیرون آمدن از رکود به سرمایه در گردش نیاز دارند یادآور شد: اما تامین سرمایه در گردش به تنهایی کافی نیست بلکه ورود تکنولوژی های جدید و فناوری های پیشرفته هم برای به حرکت درآوردن چرخ صنایع راکد نیاز است و اگر تنها به سرمایه در گردش اکتفا کنیم تنها منابع و سرمایه ها را سوزانده ایم.

وی با بیان اینکه از ۵ واحد تولیدی فعال در حوزه دانش بنیان و فناوری های پیشرفته بازدید کرده, یآدآور شد: شرکتی که در حوزه تولید تجهیزات و دستگاه های تصویربرداری پزشکی فعالیت دارد آینده ای درخشان در این حوزه خواهد داشت.

ترکان گفت: بر اساس قولی که به رییس جمهور داده ایم عملیات دو پست اسکه در بندر کاسپین تا ۱۵ دی ماه سال جاری به اتمام می‎رسد و برای افتتاح آن از رییس جمهور نیز دعوت می کنیم.

وی یادآور شد: یک پست از اسکله های بندر کاسپین با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی و یک پست دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است

ترکان در پایان اظهار کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در انتظار تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

گفتنی است همزمان با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مجتمع بهزیستی، خانه روستایی، طرح ساماندهی و زیباسازی نوار ساحلی منطقه و استخر ساحلی منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید.

 

Share