استاندار گیلان:

در دولت تدبیر و امید در استفاده از قابلیت سمن ها، اقداماتی کم سابقه انجام شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، باستاندار و رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه‌ دریای خزر گفت: در دولت تدبیر و امید، در زمینه استفاده از قابلیت سازمان های مردم نهاد، اقدامات کم سابقه ای انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، استاندار و رئیس همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه‌ دریای خزر گفت: در دولت تدبیر و امید، در زمینه استفاده از قابلیت سازمان های مردم نهاد، اقدامات کم سابقه ای انجام شده است.
 محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در دانشگاه گیلان بیان کرد: اقدامات کم سابقه انجام شده در زمینه بکارگیری مردم و مشارکت های مردمی، نشانگر آن است که می توان در صورت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش مشارکت مردمی به عنوان سرمایه های عظیم اجتماعی حساب کرد.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل اصطلاحی است که در سال‌های اخیر بیش از گذشته در جامعه، رسانه و نهادهای علمی پژوهشی به گوش می‌رسد، افزود: با گسترش دایره اهمیت آن بویژه تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های حمایتی دولت، بسیاری از شمول زندگی ما را در بر گرفته است.
وی ادامه داد: ایجاد آمادگی ذهنی، عملیاتی و راهبردی در جامعه و دستگاه های اجرایی برای رویارویی با تهدیدات و شرایط بحرانی، بطور ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.
استاندار گیلان مهم ترین بحث در پدافند غیرعامل را حفظ آمادگی های ذهنی در برابر تهدیدات و فراهم کردن زیرساخت‌ها، آموزش مردم و مسئولان و تولید اندیشه در این بخش عنوان کرد.
وی حوزه صلح و دوستی دریای خزر را یکی از مواهب با ارزش الهی دانست و گفت: این محدوده علاوه بر موقعیت ژئوپلتیک و شرایط آب و هوایی خاص، سرشار از ثروت و منابع طبیعی، زیست محیطی و بیولوژیکی است.
نجفی بیان کرد: خوشبختانه دولت در این زمینه توجه و اهتمام خاصی دارد و رئیس جمهوری چندی پیش، اشتغال، محیط زیست و آب را از جمله اولویت های اصلی دولت اعلام کرد.
وی گفت: از آنجا که مسائل و چالش های پدافندی در هر محدوده تا حدود زیادی وابسته به شرایط خاص همان محدوده است، لذا کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری در برابر تهدیدات مستلزم توجه همزمان به تولید دانش بومی پدافند و اقدام و عمل با بکارگیری ظرفیت های استانی در این زمینه است.
وی توجه به تولید دانش و فعال کردن پژوهش و نسل تحصیلکرده و توانمند در بحث های پدافند غیر عامل و استفاده از مردم و مشارکت مردمی برای رفع مسائل پدافندی را دو رویکرد اصلی در استان گیلان ذکر کرد.
نجفی ادامه داد: در رویکرد اول اقداماتی مانند عقد تفاهم های علمی پژوهشی با مراکز علمی، اختصاص بودجه های پژوهشی به پدافند غیر عامل، حمایت راه اندازی انجمن علمی پدافند غیر عامل بعنوان سومین استان و برگزاری اولین همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه دریای خزر انجام شده است.
استاندار گیلان در خاتمه سخنانش ابراز امیدواری کرد که تجربیات و مقالات ارائه شده در این همایش، به ترسیم رویکرد آینده کشور در پدافند غیرعامل کمک کند.

Share