پشیمانی نماینده آستارا از عضویت در فراکسیون های قومی

داداشی: عضو فراکسیون ترک زبان ها و آذربایجان هستم اما تصمیم به استعفا گرفته ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون های قومی در مجلس شورای اسلامی برای دامن زدن به قوم گرایی تاسیس نشده است اما با توجه به بهانه جویی های دشمن از این موضوع، قصد دارم از آن فراکسیون ها خارج شوم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون های قومی در مجلس شورای اسلامی برای دامن زدن به قوم گرایی تاسیس نشده است اما با توجه به بهانه جویی های دشمن از این موضوع، قصد دارم از آن فراکسیون ها خارج شوم.dadashi05102888572751_Orig

ولی داداشی افزود: در زمان حاضر در فراکسیون های متعدد از جمله ترک زبان ها و آذربایجان عضو هستم اما با توجه به شرایط کشور و از آنجائیکه همیشه دشمن از راه های ممکن و غیرممکن به دنبال ایجاد تفرقه بوده است، تصمیم گرفته ام از آن دو فراکسیون خارج شوم و به احتمال بسیار قوی، برای خروج از آنها استعفانامه خواهم نوشت.
وی اظهار کرد: تاسیس فراکسیون قومی نظیر ترک زبان ها یا آذربایجان، احیای یک ظرفیت قانونی است و حدود ۱۰۵ نماینده آذری زبان که بیشتر از یک سوم نمایندگان مردم را تشکیل می دهند، می خواهند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند و هرگز به فکر تفرقه، قوم گرایی و اختلاف بین اقوام نبوده و نیستند.
داداشی بیان کرد: متاسفانه در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به راحتی از این مقوله سوء استفاده شده و حرف در دهان دشمن، منتقدان داخلی و طرفداران آنها گذاشته می شود و القای این تصور که در موضوع فراکسیون های قومی، قوم گرایی و تفرقه دنبال می شود، جای تاسف است.
وی ادامه داد: با لحاظ شرایط حاکم بر کشور، معتقد هستم دشمن با سوءاستفاده از موضوع فراکسیون قومیت ها، سم پاشی می کند و این امر برای امنیت کشور مصلحت نیست و البته برغم خروج از فراکسیون ترک زبان ها و آذربایجان، در فراکسیون های دیگری نظیر شهرهای مرزی و گمرکات خواهم ماند.
به گفته داداشی، تلاش برای رفع معضل بیکاری و فقر در مجلس شورای اسلامی اولویت دارد و باید به جای بحث های تنش زا به حل این مشکلات در مجلس پرداخته شود؛ بحث سیاسی در چارچوب قانون و عرف سیاسی خوب است و اختلاف سیاسی امری طبیعی است اما دامن زدن به این مباحث نباید از فرصت خدمتگزاری بکاهد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: بیکاری معضل اول کشور است و انتظار می رود نمایندگان مردم به جای بحث های سیاسی، بیش از پیش به فکر دغدغه های مردم باشند و باوجود اینکه فراکسیون ها تاکنون دچار تنش نشده اند، امیدوارم در آینده نیز بهانه ای برای بحث های وقت گیر نباشند.
داداشی اظهار کرد: البته رسانه ها نیز در این خصوص نقش مهمی باید ایفا کنند و بدون ملاحظه چپ یا راست، واقعیت ها را بنویسند و از بزرگنمایی مسائل خودداری کنند و از آنجائیکه برجسته کردن هر مساله ای با رسالت رسانه منافات دارد، باید اصحاب قلم آنچه که واقع شده را به همان اندازه منتشر کنند و از بزرگنمایی بپرهیزند.
به دنبال تاسیس فراکسیون ترک زبانان در مجلس شورای اسلامی، تاسیس فراکسیون کرد زبانان نیز پیگیری می شود و ابعاد مختلف این موضوع در شبکه های مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

Share