روایت صادقی از حضور ماموران برای بازداشتش

حکم جلب نماینده تهران منتفی شد / به زور متوسل شدند تا من را با خود ببرند/همسرم بین من و مأموران حائل شد تا توانستم وارد منزل شوم/شاکی خصوصی ندارم/ روش جلب به صورت غیرمعمول بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صادقی اظهار کرد: در ادامه حتی از آنها خواستم به داخل منزل بیایند اما به زور متوسل شدند تا من را با خود ببرند که خانواده ام به پایین ساختمان آمدند و همسرم بین من و مأموران حائل شد تا توانستم وارد منزل شوم؛ در ادامه ظاهرا مأموران بسیار تلاش داشتند که از طریق تماس تلفنی حکم ورود به منزل بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود صادقی با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود از منتفی شدن حکم جلبش با پیگیری مسئولین ذی‌ربط خبر داد و گفت که قرار است موضوع مطابق قانون با اعلام به مجلس طبق نظر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شود.

۱۳۹۵۰۱۲۲۱۱۴۹۴۳۶۸۵۷۴۸۳۵۵۴-۷۶۵x510

همچنین خانه ملت نوشت: این نماینده مجلس  با اشاره به وقایع شب گذشته (یکشنبه، ۷ آذرماه) و حضور مأموران مقابل درب منزل خود برای بازداشت وی اشاره کرد و گفت: حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب گذشته بود که در حال بازگشت به منزل، مشاهده کردم عده ای در تاریکی کمین کرده اند بعد به بنده نزدیک شدند و گفتند حکم جلب شما را داریم.

توضیح به مأموران دادستانی درخصوص اقدام غیرقانونی آنها برای جلب نماینده مجلس

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنها پرسیدم حکم شما از کجاست که گفتند از بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه و وقتی درباره موضوع آن پرسیدم توضیحی نمی دادند که با اصرار توانستم حکم جلب آنها را ببینم که موضوع اتهام درباره توهین، تهمت و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بود.

وی افزود: در ادامه به مأموران اعلام کردم کار آنها طبق قانون نظارت بر رفتار نمایندگان غیرقانونی است و مرجع قضایی باید هرگونه شکایتی که از نمایندگان می شود به هیأت رئیسه مجلس اعلام کرده تا در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شود و با تشخیص این هیأت اگر مورد خارج از حیطه وظایف نمایندگی تشخیص داده شد شخص به دادسرا فرستاده شود که در حال حاضر این مراحل درباره من طی نشده است.

ترک محل ازسوی مأموران دادستانی بعد از حضور نایب رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان تهران برای رسیدگی به موضوع

صادقی همچنین اظهار کرد: در ادامه حتی از آنها خواستم به داخل منزل بیایند اما به زور متوسل شدند تا من را با خود ببرند که خانواده ام به پایین ساختمان آمدند و همسرم بین من و مأموران حائل شد تا توانستم وارد منزل شوم؛ در ادامه ظاهرا مأموران بسیار تلاش داشتند که از طریق تماس تلفنی حکم ورود به منزل بگیرند.

پیگیری تلفنی نایب رئیس مجلس 

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: بعد از آن آقایان عارف و مطهری و تعدادی از نمایندگان تهران تماس گرفتند تا قضیه را پیگیری کنند همچنین مردم که مطلع شده بودند جلوی منزل تجمع کرده بودند و تعدادی ماشین آتش نشانی در محل حضور یافتند که در نهایت حدود ساعت ۳ بامداد بود که مأموران دادستانی همچنین نیروی انتظامی محل را ترک کردند.

شاکی خصوصی ندارم/ روش جلب به صورت غیرمعمول بود

وی در ادامه با بیان اینکه برخی ادعا کرده اند حکم جلب ازسوی شاکی خصوصی بوده است، عنوان کرد: تاکنون هیچ شکایتی چه خصوصی ، چه مدعی العموم، و یا از طریق هیأت رئیسه مجلس به من نرسیده است و از مفاد حکم نیز اینگونه بر می آید که قطعا از طرف شاکی خصوصی نیست و احتمالا مربوط به تذکر بنده در نطق میان دستور به قوه قضاییه بوده است.

صادقی افزود: از آن جایی که رئیس قوه قضاییه اظهارات بنده را تهمت به خود تلقی کرده بودند به نظر می رسد این حکم بازداشت به علت همان موضوع باشد اما مسأله این است که چرا به خاطر یک سری اظهارات اینگونه حکم به روشی غیرمعمول حکم جلب صادر می کنند گویی جرم و جنایتی صورت گرفته است.

تأکید دکتر لاریجانی به ادامه رسیدگی به قضیه از طریق هیأت رئیسه مجلس و نه دادستانی

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: علت عدم همکاری بنده با مأموران دادستانی به خاطر شخص خودم نبود بلکه به خاطر اصرار بر حفظ کیان، حرمت و شأن جایگاه نمایندگان مجلس بود که نباید مخدوش شود.

وی همچنین اذعان کرد: آخرین خبری که نایب رئیس مجلس به بنده اعلام کرد این بود که دکتر لاریجانی رئیس مجلس نیز نظرشان این است که طبق قانون موضوع باید از طریق هیأت رئیسه و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شده و باید از جلب نماینده مجلس خودداری شود ،البته بنده نیز در پیامی که شب گذشته دادم ، اعلام کردم مطیع قانون هستم و از مردم خواستم زمینه را برای فرصت طلبان ایجاد نکنند.

برگزاری جلسه فراکسیون امید با تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس جهت رسیدگی به موضوع بازداشت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: پیش از ظهر امروز نیز آقای عارف تماسی با بنده داشت که گفت صبح فردا هیأت رئیسه فراکسیون امید به همراه تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس در محل مجلس شورای اسلامی جلسه ای برای پیگیری این موضوع تشکیل می دهد.

Share