معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت؛

حضور کودکان کار در خیابان ها در شان شهر رشت نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت با بیان اینکه حضور کودکان کار در خیابان ها در شان شهر رشت نیست، گفت: اغلب کودکان کار در مسیر درست زندگی و کسب آموزش های لازم نیستند و به افراد بزهکار جامعه مبدل می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مونا ابروفراخ در جلسه کارگروه اشتغال کودکان کار که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: کار زود هنگام مانع رشد طبیعی در عرصه اجتماعی، روانی و حتی جسمانی کودک شده و باعث می شود از آموزش و بازی محروم شود.

وی افزود: اگر امروز برای کودکان کار برنامه ریزی و سرمایه گذاری نکنیم مجبور خواهیم بود در آینده هزینه آسیب هایی که مجرمین و بزهکاران به جامعه وارد می کنند را متحمل شویم.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت ادامه داد: حق کودکان این است که مشغول به تحصیل باشند و باید برنامه های لازم در این خصوص انجام شود.

وی وجود افراد بزهکار را یکی از خطرناکترین عوامل در زندگی شهری دانست و گفت: بدیهی است که در اثر این پدیده هم جامعه کنونی و هم آینده جامعه از نظر عدم پرورش صحیح نسل آینده متأثر می‌شود و این سرکوبی استعدادها و فشار زندگی در کودکی، در آینده به صورت واکنش‌های منفی به جامعه بازگشته و منجر به بزهکاری و مشکلات بسیاری می‌شود.

ابروفراخ با بیان اینکه حضور کودکان کار در خیابان ها در شان شهر رشت نیست گفت: اغلب کودکان کار در مسیر درست زندگی و کسب آموزش های لازم نیستند و به افراد بزهکار جامعه مبدل می شوند.

 وی، خاطرنشان کرد: اغلب کودکان کار از لحاظ خانوادگی وضعیت خوبی ندارند چون بسیاری از آنها به دلیل عواملی چون فقر مجبور به مهاجرت شدند و در خیابان ها علاوه بر زشت کردن چهره شهر آینده خود را نیز تباه می کنند.

 

Share