علی حلوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

جشنواره هفت از نظر کیفی و کمی بزرگترین جشنواره هنرجویی کشور است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حلوی با بیان اینکه بعد از تهران، استان گیلان بهترین استان در بحث تئاتر و نمایش است، اظهار کرد: اگر نصف کار این جشنواره در بخش دولتی انجام میشد بسیار در بوق و کرنا می کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری چهارمین جشنواره هنرجویی هفت، بزرگترین جشنواره هنرجویی در سطح کشور با حضور دبیر و عوامل جشنواره ظهر امروز در آموزشگاه سینمایی هفت رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، علی حلوی با بیان اینکه دنبال کار رسانه ای نیستیم، گفت: هنرمند نیازمند است که دیده شود بنابراین اولین دوره جشنواره را در پنج روز برگزار کردیم که با استقبال خوبی برگزار شود.

وی افزود: در سال دوم نیز در خاتم جشنواره را برگزار کردیم که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد که مجبور شدیم سالن را عوض کنیم و در سال سوم شش روزه کردیم و در تالار رشت در امین ضرب برگزار شد.

حلوی گفت: چهارمین جشنواره به مدت هفت روز برگزار در خاتم الانبیا رشت برگزار می گردد و تلاش ما این است در سال های آتی نیز هفت روزه برگزار کنیم.

دبیر جشنواره هنرجویی هفت با اشاره به اینکه دو روز ابتدایی این جشنواره در سالن رحمدل خاتم الانبیا برگزار می شود، افزود: پنج روز باقی مانده در سالن همکف برگزار می گردد.

وی در خصوص بخش های جدید جشنواره هفت، اظهار کرد: دوبله، گزارش تصویری و… بخش هایی هستند که اضافه می گردد و پنج یا شش بخش استندآپ کمدی داریم که توسط هنرجویان آموزشگاه اجرا می شوند. تعداد کارهای زیادی داریم که بازبینی می شوند و در موضوعات مختلفی هستند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مخصوص یک نفر نیست و برای استان گیلان و شهر رشت به عنوان محوریت است، اظهار داشت: جشنواره هفت به عنوان بزرگترین جشنواره آموزشگاهی هنرجویی سطح کشور است و هیچ کجای ایران چنین جشنواره ای برگزار نمی شود.

دبیر جشنواره هنرجویی هفت ادامه داد: این جشنواره هم از نظر کیفی و هم کمی بزرگترین جشنواره هنرجویی کشور است.

حلوی با بیان اینکه بعد از تهران، استان گیلان بهترین استان در بحث تئاتر و نمایش است، اظهار کرد: اگر نصف کار این جشنواره در بخش دولتی انجام میشد بسیار در بوق و کرنا می کردند. ما از بودجه دولتی استفاده نکردیم و همه با عشق و علاقه کار می کنند.

حلوی استان گیلان را استانی هنر دوست و هنرپرور دانست و افزود: این جشنواره برای مردم بسیار مفید و شاد خواهد بود و کسی دست خالی خارج نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی به اینکه آیا از سایر استان ها نیز کسی حضور خواهد داشت، گفت: این جشنواره برای کسانی است که با آموزشگاه هفت در ارتباط بودند و از دست ما خارج است که در سطح کشور برگزار کنیم و این کار نیاز به حمایت دارد.
حلوی گفت: شنبه بیستم آذر افتتاح این جشنواره می باشد و جمعه ۲۶ آذرماه اختتامیه آن برگزار می گردد که دارای بخش های مختلفی است.
وی در خصوص میهمان این جشنواره گفت: آقای جلیلی فیلم ساز برجسته بین المللی و شهربانو موسوی بازیگر سینما از میهمانان جشنواره خواهند بود.

دبیر جشنواره هفت گفت: بخش کودک سینمایی و فلکور جزو بخش های جدید این جشنواره هستند و افزود: این کار یک فرصت برای هنرجویان ما است.

وی با بیان اینکه رسانه ها دارای ارزش بالایی هستند، اظهار داشت: باید ارزش رسانه ها را نگه داشت تا بتوانیم موفق شویم.

جشنواره ۷ مجری اصلی دارد

مهسا نقیبی مربی کودکان این آموزشگاه با بیان اینکه امسال هفت کار کودک داریم گفت: هنرجوی ۵ ساله و نیمه ما اجرا می کند.

وی افزود: امسال دو کار فرم داریم و کارهای کودکان ما ارزش دیدن دارد که مردم را برای دیدن این کارهای دعوت می کنیم.

ترکاشوند نیز در خصوص بخش اجرای این جشنواره با بیان اینکه این افتخار را داشتم که از سال اول این جشنواره حضور داشتم, افزود: امسال هفت مجری اصلی داریم و پنج نفر که جدیدا وارد کار اجرا شدند همچنین یک گزارشگر داریم.

ترکاشوند اظهار داشت: اجرای تلویزیون نسبت به کار صحنه ای سخت است و من کار صحنه ای را بیشتر دوست داریم. امسال سه کار خیابانی با نام های (اینجوریشو ندیده بودیم) (نقطه جوش) و (هفت خان) برگزار می گردد.

Share