دبیر ستاد مرکزی اربعین تشرح کرد

جزئیات عملیات انتحاری داعش در عراق/ شهادت ده ها زائر ایرانی‌ در انفجار نزدیک عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پمپ بنزین در شهر «حله» مرکز استان بابل عراق منفجر شد که بر اثر آن شماری از زوار از جمله ۱۲ ایرانی به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از عملیات انتحاری گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش در استان بابل خبر داد و گفت: در این عملیات تروریستی یک‌دستگاه اتوبوس و تعدادی خودرو در یک پمپ بنزین دچار حادثه شدند.۱۳۹۵۰۹۰۴۱۷۴۵۱۵۵۸۸۹۲۹۹۸۴۴
مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره عملیات انتحاری عصر امروز پنجشنبه گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش در خاک عراق اظهار کرد: یک خودروی حامل عوامل گروهک تروریستی داعش با حضور در یک پمپ بنزین در استان بابل اقدام به حمله انتحاری کرد.

وی ادامه داد: در این حمله تروریستی تعداد زیادی از مردم بی‌گناه و مسافران یک‌دستگاه اتوبوس به شهادت رسیدند؛ در میان مسافران این اتوبوس تعدادی از زائران ایرانی نیز وجود داشتند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: تاکنون شهادت ۲۰ تن از مسافران این اتوبوس که بخشی از آنها زائران ایرانی بوده‌اند، تایید شده است اما آمار دقیقی از شهدای ایرانی این حمله تروریستی وجود ندارد.

رسانه‌های عراقی و خبرگزاری‌های غربی از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه اعلام کرده‌اند که تاکنون ۸۰ زائر که در بین آنها ۱۲ ایرانی وجود داشته، به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش مسئولیت این عملیات انتحاری را به عهده گرفته است.

تعداد شهدای ایرانی حادثه تروریستی عراق به ۲۴ نفر رسید

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: در پی انفجاری که امروز در شهر حله عراق رخ داده تاکنون ۷۱ نفر از زائران که زائران ایرانی نیز در بین آنها بوده‌اند، به شهادت رسیده اند.

وی با محکوم کردن این جنایت که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شده است، افزود: تا کنون ۲۴ نفر از زائران ایرانی در این حادثه تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس کشور عنوان کرد: همچنین در بین شهدای این حادثه چند‌ زائر تبعه افغانستان‌ که مقیم جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند نیز وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای بهداشت و درمان و امدادی جمهوری اسلامی در محل حادثه گفت: رسیدگی به مجروحان با جدیت در حال انجام است و تلاش داریم ‌بتوانیم برای انجام بهتر درمان بر روی این مجروحان آنها را به کشور منتقل کنیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: تا‌کنون ۳۰ مجروح ایرانی در بین مجروحان این حادثه تروریستی شناسایی شده است.

Share