چراغی: بدنبال تغییر الگوهای موجود در حمل و نقل دریایی هستیم

تولید کنندگان و تجار قزوینی صادرات و واردات خود را از بندر انزلی انجام می‎دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: وارد کنندگان برندهای معروف کالاهای بهداشتی و آرایشی اعتقاد دارند که شرایط آب و هوایی بندر انزلی در فصول سرما و گرما برای واردات این کالاها مناسب است و مایلند از این مسیر برای واردات خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پیرو فعالیت های بازاریابی اداره کل بنادر گیلان و با برنامه ریزی بعمل آمده از اتاق بازرگانی استان قزوین و بازرگانان این استان دعوت بعمل آمد تا ظرفیت های بندر انزلی برای توسعه صادرات غیر نفتی معرفی گردد.

در این نشست مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تشریح توانمندی های بندر انزلی و ارایه راهکارهای مؤثر برای افزایش تبادلات تجاری استان قزوین از طریق بندر انزلی، از بخش خصوصی استان قزوین دعوت کرد تا ضمن سرمایه گذاری در بنادر استان نسبت به انجام تبادلات تجاری همکاری های چندجانبه ای را با بندر، گمرک ، منطقه آزاد، کشتیرانی و بخش خصوصی در استان گیلان داشته باشند.

حسین چراغی بیان کرد: رویکرد استراتژیک ما در بنادر استان این است که حمل و نقل دریایی را در خزر از تبادلات منطقه ای به تبادلات بین المللی تغییر بدهیم و برای اینکار به حضور افراد متخصص در حوزه حمل و نقل و لجستیک نیازمند هستیم تا بتوانیم استانداردهای مورد نظر مشتریان را تأمین کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان تاکید کرد: توسعه صادرات غیر نفتی از الزامات مورد نظر ما است که برای رسیدن به این هدف تغییرات ساختاری و فرایندی را در دست اقدام داریم و بدنبال تغییر الگوهای موجود در حمل و نقل دریایی در خزر هستیم.

تولید کنندگان و تجار قزوین مایلند تا صادرات و واردات خود را از بندر انزلی انجام دهند

علیرضا کشاورز قاسمی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین ضمن ابراز خرسندی از توسعه و روند رو به رشد حداکثری کالا در بندر انزلی اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در نزدیکی استان قزوین موجود است و در بحث صادرات و واردات باید از این پتانسیل نهایت استفاده را ببریم.
وی سپس در خصوص صادرات این استان عنوان داشت: صادرات استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.
کشاورز قاسمی افزود: در خصوص مسائل مرتبط با صادرات، علت عدم بهبود صادرات را، نداشتن پایانه صادراتی دانست لذا اگر بتوانیم همه ی محصولات را در یک پایانه‌ی صادراتی جمع گردد، صادرات خوب و موثری را به روسیه خواهیم داشت و قطعا وجود پایانه ها می تواند موثر باشد.
وی خاطر نشان کرد اگر فضای همکاری ایجاد شود، کمی ها و کاستی ها کمرنگ خواهد شد.
وی افزود: بندر انزلی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین بنادر حاشیه خزر می باشد و تولید کنندگان و تجار استان قزوین مایلند تا صادرات و واردات خود را به سبب نزدیکی و وجود زیرساختهای مناسب (که امروز در بازدید از آن رویت شد،) از بندر انزلی انجام دهند.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: وارد کنندگان برندهای معروف کالاهای بهداشتی و آرایشی اعتقاد دارند که شرایط آب و هوایی بندر انزلی در فصول سرما و گرما برای واردات این کالاها مناسب است و مایلند از این مسیر برای واردات خود استفاده کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ارتباط بین استان قزوین و استان گیلان یک ارتباط تاریخی است و امیدواریم این ارتباط بیش از پیش توسعه یابد و تولید کنندگان، تجار و صاحبان کالای استان قزوین از ظرفیتهای بندر انزلی بیشتر استفاده کنند.
در انتها کلیه اعضای اتاق بازرگانی به ارائه عملکرد در خصوص تبادلات تجاری خود پرداخته و راهکارهای بهبود شرایط تجارت و تاثیر نحوه ارائه خدمات دریایی و بندری و همچنین حمل و نقل در بندر انزلی را بر روند تبادلات خود مورد بررسی قرار دادند.

Share