ظریف در بدو ورود به هند:

تمدید تحریم‌ها بی‌اعتباری آمریکا را نشان می‌دهد/کار کنگره در صورت امضای اوباما هم اثر اجرایی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل می‌کند، گفت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیأتی سیاسی-اقتصادی به هند سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه ایندرا گاندی دهلی‌نو در خصوص تمدید‌ تحریم‌های ایران توسط آمریکا اظهار داشت: تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.Wright-Zarif-1200

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خودش عمل می‌کند، افزود: همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند، اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کاری که کنگره آمریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس‌جمهور آمریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد.

ظریف با بیان اینکه ما نیازی نداریم که با مقامات هند، چین و ژاپن درباره این اقدام آمریکا وارد گفت‌وگو شویم، عنوان کرد: کارآفرینان این سه کشور تمایل دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این تصمیم آمریکا اثری بر سرمایه‌گذاری این کشورها در ایران ندارد.

Share