امام جمعه اهل سنت تالش در گفتگو با دیارمیرزا

تفکر تکفیری خطرناک و توهین به مقدسات حرام است/طلاق به دلیل اختلاف مذهبی نداریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه اهل سنت این شهرستان تکفیر را اولین تهدید موجود ذکر کرد که امروز داعش و القاعده چنین تفکری دارند و در این زمره قرار می گیرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت شهرستان تالش طی گفتگو با دیارمیرزا گفت: شهرستان تالش جایی است که برادران شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و سالهای متمادی است که از نعمت وحدت برخوردارند.

وی افزود: امام خمینی ره بعد از انقلاب اسلامی این هفته را به عنوان سمبل وحدت در کشور عزیزمان به یادگار گذاشته است تا انقلاب، کشور و مردم ایران برای جهان اسلام الگو باشد.

امام جمعه اهل سنت تالش، برهه کنونی را خطرناک توصیف کرد و خاطر نشان کرد: هم اکنون حرکتهای تکفیری در جهان صورت می گیرد و این افراد خونریزی می کنند، پس واجب است تا همه مسلمانان ید واحدی شوند تا برای براندازی تفکری که باعث تفرقه میان برادران مسلمان شده اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خانی پور با تاکید بر ضرورت وحدت، از مسلمانان خواست تا به فرموده خداوند در قرآن، به ریسمان الهی چنگ بزنند و متفرق نشوند.

 وی همچنین بر ضرورت حفظ صفوف مسلمانان در مقابل نفوذ دشمنان تاکید کرد تا این انقلاب برای جهان اسلام و بشریت به عنوان الگو باقی بماند.

این روحانی اهل سنت، تالش را جایی توصیف کرد که جمعیت شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و پیوندهای خویشاوندی با هم دارند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: منطقه تالش منطقه ای است که یک یا چند تن از اعضای یک خانواده اعم از پدر، مادر، همسر، فرزندان، عروس و داماد پیرو ۲ مذهب مختلف هستند و بنا بر آمار دادگستری استحکام این نوع از خانواده ها بسیار بیشتر از سایر خانواده ها بوده و از کمترین نرخ طلاق برخوردارند. و در صورت وجود طلاق، اختلاف مذهبی طرفین دلیل جدایی نبوده است.

خانی پور وحدت میان مردم منطقه را به گونه ای عمیق بیان کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی در پست ریاست جمهوری طی سفر خود به تالش اظهار کرد:« تالش نمونه ای برای جهان اسلام است».

وی با اسوه خواندن مردم غرب گیلان گفت: اعتقاد ما بر این است کسانی که شهادتین جاری می کنند و به خدا و حقانیت پیامبر گواهی می دهند با یکدیگر برادرند و هرگونه تفرقه و تشتت میان آنها به صورت آگاهانه و نا آگاهانه گناهی نابخشودنی و خطرناک است و علما و معتمدین باید متوجه این موضوع باشند.

امام جمعه اهل سنت این شهرستان تکفیر را اولین تهدید موجود ذکر کرد که امروز داعش و القاعده چنین تفکری دارند و در این زمره قرار می گیرند.

وی لعن و نفرین مقدسات مذاهب اسلامی را یکی دیگر از این موارد خواند و به سخن مقام معظم رهبری در مورد حرام بودن توهین به مقدسات اهل سنت اشاره کرد. وی توهین به مقدسات در میان اهل سنت را گناهی کبیره بیان کرد.

خانی پور تعصبات خشک و خالی و به دور از معرفت را موردی بیان کرد که افرادی بدون شناخت دین، دارای چنین تفکری هستند و به اصل دین ضربه می زنند.

این روحانی اهل سنت همچنین تکبر و خود برتربینی نسبت به دیگران را از جمله عوامل تهدید وحدت مسلمانان اعلام کرد.

Share