شهردار رودبار:

تحقق برنامه ها و طرح های ساماندهی سفیدرود، رودبار را جهانی می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رودبار با اشاره به اهمیت پروژه ساماندهی سفیدرود، اظهار کرد: تحقق برنامه ها و طرح های ساماندهی سفیدرود، رودبار را جهانی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناصر عطایی شهردار رودبار با اشاره به اهمیت پروژه ساماندهی سفیدرود، اظهار کرد: ساماندهی سفیدرود از آرزوهای دیرینه مردم رودبار و مطالبات بحق شهروندان است.
عطائی با بیان اینکه از ظرفیت خدادای سفیدرود به خوبی بهره گرفته نشده است، گفت: مدیریت شهری در نظر دارد با ساماندهی سفیدرود، جان تازه ای به صنعت گردشگری شهرستان ببخشد.
وی با اشاره به اتفاقات ناگوار پیرامون رودخانه سفیدرود در سال های گذشته، بیان کرد: سفیدرود قربانی زیادی را اعم مسافران و شهروندان رودباری گرفته است و خاطرات ناخوشایند و تاسف باری برای افراد و خانواده ها رقم زده است.
شهردار رودبار از آزادسازی زمین های پیرامون سفیدرود خبر داد و اضافه کرد: آزادسازی زمین های پیرامون سفیدرود، نخستین گام طرح ساماندهی سفیدرود بود، که تحقق یافت.
عطائی با اشاره به احداث جاده های ساحلی کنار سفیدرود، تحقق این امر را نقطه عطفی در تحول صنعت گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد زیرساخت های گردشگری در جوار سفیدرود و بر زمین های آزادسازی شده از دیگر قدم های مدیریت شهری رودبار خواهد بود.
وی از ایجاد مدرسه جهانی قایقرانی در ساحل سفیدرود خبر داد و اظهار کرد: ایجاد هتل ها، مکان های اقامتی، سوئیت ها، ایستگاه دوچرخه سواری، ایجاد پارک، آلاچیق، پیست موتور سورای و مکان های تفریحی از دیگر طرح های تعریف شده پروژه ساماندهی سفیدرود می باشد، که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
شهردار رودبار با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد عمل گرایانه بوده و در این راستا نیز تاکید بسیاری دارد.
عطائی، بکارگیری از ظرفیت های بخش خصوصی و ایجاد نشاط و روحیه مشارکت مردمی در امورات شهری را از جمله رویکردهای اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: با درگیر کردن بخش خصوصی و مشارکت مردم در صدد توسعه و پیشرفت شهر هستیم.
وی با اشاره به پتانسیل های رودخانه سفیدرود، تشریح ظرفیت های این شاهرگ حیاتی گیلان پرداخت و اظهار کرد: سفیدرود یکی از پنج رودخانه های جهان است که می توان از آن برای مسابقات قایقرانی اب های خروشان استفاده نمود.
شهردار رودبار، پروژه ساماندهی سفیدرود را مصداق تعامل بین دستگاه ها دانست و بیان کرد: گسست بین نهادها، آفتی شده که سبب کند شدن توسعه و پیشرفت شهرستان گردیده است اما تعامل دستگاههای دولتی در زمینه انجام این پروژه بسیار خوب بود و همکاری های صورت گرفته سبب به تصویب رسیدن کلیات طرح این پروژه شد
عطائی ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورای تامین شهرستان و همچنین امام جمعه رودبار، تصریح کرد: تحقق برنامه ها و طرح های ساماندهی سفیدرود، رودبار را جهانی می کند.
به گفته وی، تحقق طرح ساماندهی جامع سفیدرود، سبب کاهش ترافیک در ایام تعطیلات خواهد شد

Share