فرماندار رشت

تجمعات قبلی علیه نماینده رشت گردهمایی اعزام زائرین به کربلا بود! / دانشجویان به جای تجمع که منجر به ایجاد تنش و درگیری می شود گفتگو و مناظره کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدوی در پایان در مورد تجمعات که در اعتراض به سخنان نماینده رشت انجام گرفته نیز بیان داشت: آن تجمع نبود، بلکه گردهمائی در اعزام زائرین به کربلای معلی بود که هر ساله برگزار می شود و همیشه یکی از فرماندهان سپاه صحبت می کند و ما مجوزی برای تجمع اعتراضی صادر نکردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به دنبال نامه غلامعلی جعفرزاده به حجت الاسلام پروایی بسیج دانشجویی گیلان طی درخواستی از فرمانداری رشت نسبت به آن چه توهین به نماینده مجلس خبرگان رهبری خواند درخواست تجمع روز یکشنبه ساعت ۱۵ در دفتر مراجعات مردمی آقای جعفرزاده را ارائه کرد. به دنبال آن نماینده رشت نامه ای را خطاب به وزیر کشور ارسال کرد(اینجا)mahdavio_2016-08-29_09-14-09

در این رابطه و درخواست سید عیسی مهدوی در گفت و گو با گیل خبر بیان داشت: به دنبال درخواستی که  این عزیزان ارائه کردند ما دیدیم که ممکن است به هر صورت شرایط دوقطبی شود و یا به موضوعاتی مواجه شویم  که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید وارد آن شد و برای همین  با این عزیزان و خود جناب آقای پروایی هم صحبت کردیم. ایشان هم به این بچه ها تاکید کرد که تجمع به این شکل به صلاح نیست و اگر قرار است بحثی شود در خود دانشگاه در قالب مناظره و گفت و گوی دو نفره انجام شود و به شکل تجمع به صلاح نیست، چون ممکن است گروه های مقابل هم درخواست تجمع داشته باشند و همین باعث تشتت و تشنج شود.

فرماندار رشت در ادامه تاکید کرد: ما اعتقادمان بر این است که در یک فضای باز تجمعات منجر به درگیری  می شود و حساسیت ایجاد می کند. با توجه به این که دولت تدبیر و امید فضای گفت و گو را باز کرده مطالبات دانشجویی می تواند در قالب گفت و گو انجام گیرد و دانشجویان در داخل دانشگاه به برگزاری مناظره و گفت و گو بپردازند. وی افزود: تجمعات ممکن است منجر به تنش و حساسیت هایی شود که قابل کنترل نیست، با توجه به نزدیکی انتخابات ما نیاز به آرامش در سطح کشور داریم و ما هم به همین بچه ها پیشنهاد کردیم که این را در قالب فعالیت های دانشگاهی در مجموعه دانشگاه انجام دهند.

مهدوی در پایان در مورد تجمعات که در اعتراض به سخنان نماینده رشت انجام گرفته نیز بیان داشت: آن تجمع نبود، بلکه گردهمائی در اعزام زائرین به کربلای معلی بود که هر ساله برگزار می شود و همیشه  یکی از فرماندهان سپاه صحبت می کند و ما مجوزی برای تجمع اعتراضی صادر نکردیم.

Share