نماینده آستارا در جمع دانشجویان مطرح کرد:

تا ۳۰ سال آینده چیزی از محیط زیست آستارا باقی نمی‎ماند/کسی را در ادارات استخدام نمی‌کنم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، داداشی گفت: کسی را در اداره های دولتی استخدام نمی کنم و معتقدم حتی استخدام یک نفر بی عدالتی در مورد افراد دیگر است و هم اکنون برخی افراد هوادار من در انتخابات از این تصمیم گلایه مند هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی داداشی نماینده شهرستان مرزی بندرآستارا در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در جمع دانشجویان دانشگاه جامع علمی – کاربردی آستارا گفت: بسیاری از مشکلات کشور ریشه در سالهای گذشته دارد و تمام دانشگاه ها ضربه مهلکی از این موضوع خورده اند.

در سیاست افزایش جمعیت به رفاه و اشتغال مردم توجهی نشد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از آستارا، داداشی دلیل این مورد را ناشی از نبود برنامه ریزی علمی و دقیق دانست که موجب رکود دانشگاه ها شده است و افزود: طی سالهای گذشته با افزایش و کاهش جمعیت در کشور روبرو بودیم.

وی کاهش جمعیت را از جمله دلایلی اعلام کرد که مسوولین وقت را بر آن داشت تا سیاستهای افزایشی را در پیش گیرند.

نماینده آستارا اصل ۴۱ قانون اساسی را در داشتن حق مسکن، تحصیل، رفاه و سایر موارد یادآور شد و افزود: در افزایش جمعیت به موضوعاتی همچون رفاه و اشتغال توجهی نشد و آینده نگری در مورد آن صورت نگرفت.

داداشی در پیش گرفتن رویه کاهش جمعیت را در مقابل افزایش آن دیگر رویه شکست خورده ای عنوان کرد که اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ضمن انتقاد از عدم اجرای اقدامات بنیادی در کشور گفت: دستورات صادر شده از سازمانهای بالادستی بر اساس ظاهر بینی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خالی شدن مدارس و دانشگاه ها را از نتایج کاهش جمعیت و افزایش تعداد دانشگاه ها را از نتایج در پیش گرفتن سیاستهای غیر علمی بیان کرد.

داداشی افزایش عرضه خدمات آموزشی و کاهش تقاضا را عاملی خواند که برخی دانشگاه ها را بر آن داشته تا برای افزایش راندمان کاری دست به بد اخلاقی های علمی در جهت جذب مشتری بزنند که منجر به رکود علمی و پژوهشی شده که مشکلی در سطح ملی است.

وی از ضرورت حل این موضوع سخن گفت و متذکر شد: این مورد نیازمند یک قانون جامع است و من می توانم به عنوان نماینده مجلس برای حل آن کمک نمایم.

خانه بدون بیکار وجود ندارد

نماینده آستارا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: ظرفیت دانشجویان آستارا مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی افزود: دانشجویان اهل علم، مطالعه و پر انرژی هستند و با این ویژگی ها انتظار دارند تا مسوولان آنها را پای کار بکشانند.

داداشی همچنین افزود: بیکاری مشکلی ملی است و خانه بدون بیکار وجود ندارد.

نماینده آستارا اضافه کرد: من به عنوان نماینده نمی توانم شغلی را برای یک دانشجو فراهم کنم تا محل کسب درآمدی باشد، اما توان بکارگیری از ظرفیت دانشجویان را در فرهنگسازی و اجتماعات علمی را دارم که این کار مدتی است که در دفتر من در حال انجام است و بیش از یک هزار نفر از دانشجویان برای این منظور ابراز علاقمندی کرده اند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس وعده داد از نظرات دانشجویان برای توسعه شهرستان استفاده خواهد شد.

داداشی از ضرورت واگذاری طرح ها و پروژه های امکان سنجی به دانشجویان، اساتید و افراد علمی سخن گفت و تصریح کرد: می توان برای احداث راه روستایی از وجود دانشجویان زیر نظر اساتید بهره برد تا ضمن فراهم شدن یک راه کسب درآمد یک کار علمی نیز انجام شود و جوانان در مسیر درستی قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: شروع دوران نمایندگی اش از زمانی بود که نمی توانست در زمینه بودجه پژوهشی اقدامی انجام دهد اما امیدوار است در سال ۹۶ برای برنامه های پژوهشی و علمی مبالغی را اختصاص دهد تا راه درآمدی فراهم شود.

کسی را در ادارات دولتی استخدام نمی کنم / قرعه کشی برای استخدام در بندر آستارا

داداشی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد متوقف شدن استخدام دولتی و ظرفیت ویژه آستارا برای حضور بخش خصوصی گفت: ضوابط استخدامی در سالهای گذشته موجب شد تا افرادی با نگاه خاص استخدام شوند و جای تاسف است که این اقدام زودتر صورت نگرفته تا از ورود افراد بدون صلاحیتهای لازم و با باندبازی به ادارات دولتی جلوگیری شود.

وی آمار بیکاران آستارا را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد که از میزان کشوری بسیار پایین تر است و افزود: ماهیت مرزی، بندری، گمرکی و گردشگری این شهرستان را در این زمینه موثر است.

نماینده آستارا مدعی شد: کسی را در اداره های دولتی استخدام نمی کنم و معتقدم حتی استخدام یک نفر بی عدالتی در مورد افراد دیگر است و هم اکنون برخی افراد هوادار من در انتخابات از این تصمیم گلایه مند هستند.

وی استخدام در بندر شهید کاوه آستارا را از جمله خواسته هایی ذکر کرد که گروهی از وی دارند که در صورت امکان جذب در این بندر از قرعه کشی برای حل مشکل استفاده خواهد شد.

داداشی از تصمیم سازی یک گروه منتخب از طریق برنامه ریزی فرهیختگان آستارا خبر داد که با وی در این زمینه همکاری می کنند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس راه حل کاهش تعداد اندک بیکاران آستارایی را حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیان کرد که رایزنی هایی برای این منظور با یک سرمایه گذار قدرتمند در حال انجام است.

نماینده آستارا خواستار افزایش تعداد گردشگران در آستارا از ۳ به ۶ میلیون نفر شد و ظرفیتهای گردشگری آستارا را با داشتن روستاهایی چون چملر، آبشار لاتون، آبگیر استیل، دریا، بازار و گمرک یادآور شد.

تا ۳۰ سال آینده چیزی از محیط زیست آستارا باقی نمی‎ماند

وی همچنین از مسوولان خواست تا برای تبدیل این شهرستان به نقطه هدف گردشگری تلاش کنند تا مسافران به صورت گذری از این شهر عبور نکنند و آستارا یک مقصد باشد.

داداشی توسعه صنعتی در آستارا را که در گذشته اتخاذ شده محکوم به شکست دانست و خاطر نشان کرد: برخی راه را به اشتباه رفتند و از ۳۳ واحد صنعتی شهرک صنعتی این شهرستان تنها ۸ واحد فعال هستند.

وی گریزی به موضوع محیط زیست در این شهرستان زد و گفت: هزاران تن زباله در ساحل داداش آباد انباشته شده که در هر ثاتیه ۱۲ لیتر شیرآبه تولید می کند.

نماینده آستارا کمبود ماهیان را از اولین نشانه های این فاجعه زیست محیطی بیان نمود و هشدار داد تا ۳۰ سال آینده چیزی از محیط زیست آستارا باقی نخواهد ماند.

وی در قسمت بعدی سخنانش از حضور هفتگی در حوزه نمایندگی خبر داد که بیش از تعهد قانونی است.

داداشی ۱۶ آذر را نماد ایستادگی و فهم بالای جمعیت دانشجویان کشور خواند و این قشر را یک سرو گردن بالاتر از دیگران توصیف کرد و افزود: در مبانی دینی برای اندیشه و علم جایگاه ویژه ای وجود دارد. دانشجویان در انقلاب اسلامی حضوری خاص داشتند و نظام  حساب ویژه ای روی دانشجویان باز کرده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه به عدم توفیق حاکمیت در بحث فرهنگسازی پرداخت و ضرورت فرهنگسازی از مدارس و دانشگاه ها را یادآور شد و  ریشه رفتارهای ضد اجتماعی را در حوزه فرهنگی بیان نمود.

نماینده آستارا از دولت و سازمانهایی چون صدا و سیما در مورد فرهنگی انتقاد کرد و بکارگیری دانشجویان را در قالب تشکل هایی چون سمن ها خواستار شد.

Share