لاهوتی مطرح کرد:

بودجه ۹۶ عملیاتی نیست/ اختصاص کمترین بودجه به محیط‎زیست و بیشترین به امور اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است بودجه ۹۶ قابل تخصیص و عملیاتی نیست که کمترین مورد نیز مربوط به بودجه محیط زیست با ۵۲۰ میلیارد تومان است که معادل ۰٫۲ درصد بودجه برآورد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از میزان، عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است بودجه ۹۶ قابل تخصیص و عملیاتی نیست که کمترین مورد نیز مربوط به بودجه محیط زیست با ۵۲۰ میلیارد تومان است که معادل ۰٫۲ درصد بودجه برآورد شده است.

 مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۹۶ که از سوی دولت ارائه شده است، اظهار کرد: اگر قانون بودجه را به ۱۰ بخش تقسیم کنیم، امور اجتماعی در مجموع حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان یعنی ۲۵ درصد بودجه و بیشترین قسمت را به خود اختصاص داده است.

۳۰هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در بودجه ۹۶

وی افزود: بخش آموزش و پژوهش دومین رتبه را با ۵۵ هزار میلیارد تومان یعنی ۱۸٫۹ درصد به خود اختصاص داد که از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

لاهوتی بیان کرد: حوزه رفاهی نیز با ۵۱ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۷٫۵ درصد بودجه را به خود اختصاص داده و بخش سلامت با ۴۸ هزار میلیارد تومان معادل ۱۶٫۵ درصد بودجه را دریافت کرده است.

محیط زیست با ۵۲۰ میلیارد تومان کمترین میزان بودجه سال ۹۶ را به خود اختصاص داده است

این نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با بیان اینکه بخش اقتصادی ۲۸ هزار میلیارد تومان یعنی ۹٫۶ درصد بودجه را دارد، عنوان کرد: بخش خدمات عمومی ۱۰ هزار میلیارد تومان، یعنی ۳٫۴ و بخش فرهنگ و تربیت بدنی ۹٫۲ هزار میلیارد تومان یعنی ۳٫۲ درصد بودجه سال ۹۶ را دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه قضایی ۷ هزار میلیارد تومان معادل ۲٫۴ درصد بودجه را به خود اختصاص داده، یادآور شد: حوزه مسکن عمران شهری و روستایی ۶ هزار میلیارد تومان یعنی ۲٫۱ درصد را به خود اختصاص داده و کمترین مورد نیز مربوط به بودجه محیط زیست با ۵۲۰ میلیارد تومان است که معادل ۰٫۲ درصد بودجه برآورد شده است.

قرار دادن ۵۸هزار میلیارد تومان در ردیف متفرقه بودجه مورد انتقاد است

وی افزود: دولت ۵۸ هزار میلیارد تومان از بودجه را در ردیف متفرقه حفظ کرده که قابل ترمیم است البته ما معترضیم که این میزان باعث بی نظمی شده و مشخص نیست صرف چه اموری می‌شود.

لاهوتی ادامه داد: دولت کار خطرناک دیگری در بودجه انجام داده بر این مبنا که اگر وصولی دولت از نفت به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان نرسید که نمی‌رسد، مابقی را از صندوق حساب ذخیره ارزی برداشت کند.

بودجه ۹۶ قابل تخصیص و عملیاتی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بودجه امسال عملیاتی نبوده و کمیسیون روی قیمت ۵۰ دلار نفت و ارز ۳هزار و ۳۰۰ تومان بحث دارد، خاطرنشان ساخت: بودجه سال ۹۵، ۲۹۷ هزار میلیارد تومان بود که کلا ۲۱۰ هزار میلیارد تومان آن وصول شد لذا بودجه سال ۹۶ اوضاع بهتری از امسال نخواهد داشت.

Share