خسته بند در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کپورچال

به فرهنگ بی‎توجه بوده‎ایم / کشور به سختی دارد اداره می‎شود/ شرمنده مردم هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم انزلی گفت: درحالی که پیروزی انقلاب بیشتر با قشر فرهنگی بوده ولی بعد از انقلاب توجه کمتری به مسائل فرهنگی شده اما در خصوص مسائل عمرانی نظیر سدسازی و نیروگاه اقدامات زیادی صورت گرفته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کپورچال با بیان اینکه گفتار ما با عمل فرق می کند اظهار کرد: ضعف ما عدم فرهنگ سازی درزمینه کتابخوانی بوده و به کتاب و کتاب خوانی آنگونه که باید ارج و بها ندادیم.
photo_2016-12-04_17-24-08
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، نماینده مردم انزلی گفت: درحالی که پیروزی انقلاب بیشتر با قشر فرهنگی بوده ولی بعد از انقلاب توجه کمتری به مسائل فرهنگی شده اما در خصوص مسائل عمرانی نظیر سدسازی و نیروگاه اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معطم رهبری بر تهاجم فرهنگی یادآور شد: مسئولیت گرفتن در کتابخانه ها باید همراه عشق باشد و انتخاب مسئول صرفا برای اشتغال زایی جفا به فرهنگ کتابخوانی است.

خسته بند با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی گیلان بر لزوم ارزیابی عملکرد مسئولان تاکید کرد و افزود: شرط انتصاب و ابقای افراد باید براساس شایستگی و ارزیابی عملکرد آنها باشد.

وی به مظلومیت کتابخوانی و سرانه فضای مطالعه اشاره کرد و گفت: شهرداری ها باید نیم درصد سهم پرداختی خود به کتابخانه ها را پرداخت کنند می توان حداقل سالی یکبار کتابخانه در منطقه ایجاد کرد.

نماینده مردم انزلی به اسراف و ولخرجی های صورت گرفته در کشور اشاره کرد و افزود: پولهای زیادی در کشور هدر می رود اما فرهنگ سازی درخصوص کتاب و کتاب خوانی بسیار ضعیف است.

خسته بند در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور گفت: کشور به سختی دارد اداره می شود و همه ما شرمنده مردم هستیم که همچنان مشکل اشتغال وجود دارد زیرا وضعیت مالی کشور به گونه ای است که دولت تنها می تواند حقوق کارمندان را پرداخت کند.

میثم بابایی سرپرست کتابخانه‌های عمومی انزلی با بیان اینکه از نظر متراژ کتابخانه کپورچال بزرگ‌ترین کتابخانه روستاهای غرب شهرستان بندرانزلی است، افزود: مساحت کلی این مجموعه ۷۰۶ متر و زیربنا ساختمان کتابخانه ۱۵۰ متر است.

Share