دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری رودبار

به دلیل عدم رعایت نکات فنی در برخی محله‎ها نمی‌توان موقع بحران خدمت لازم را ارائه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست میرغضنفری فرماندار شهرستان رودبارو دبیری عطایی شهردار مرکز شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری رودبار برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست میرغضنفری فرماندار شهرستان رودبارو دبیری عطایی شهردار مرکز شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری رودبار برگزار شد.
در این جلسه ناصر عطایی شهردار رودبار ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و اعضای محترم ستاد، با اشاره به فعالیت ستاد باز آفرینی پایدار شهری گفت :کمیته های تخصصی و فنی ستاد شامل کمیته ساماندهی کالبدی، زیر ساختی و میراث فرهنگی، کمیته ارتقاء اجتماعی، فرهنگی و سلامت، کمیته ارتقاء اقتصادی، مشارکت های مردمی و تسهیلات، کمیته حقوقی و پیش نگری و پیشگیری از گسترش محله های نا کارآمد شهری، کمیته تأمین منابع مالی، درآمدها و تجهیز منابع، و سایر کمیته ها به تناسب ضرورت می باشند.
عطایی ادامه داد:متاسفانه در حوزه های شهری شهرستان رودبار به دلیل رعایت نکردن نکات فنی و عدم رعایت کاربری ها، محلهایی وجود دارند که در مواقع بحران نمی توان برای آنها خدمات لازم و در خور و شان شهروندان ارائه نمود و لازم است خود اهالی در این مورد مشارکت لازم داشته باشند.
شهردار رودبار بیان کرد: مهم‌ترین راه برای اجرای سیاستهای مربوط به بازآفرینی پایدار شهری، جلب مشارکت مردم همراه با اعتماد عمومی است. امیدواریم با تشکیل این ستاد و شناسایی بافتهای فرسوده در مناطق سنتی و مدرن در محلهای هدف قدمهای مثبتی برای بازسازی انجام دهیم.
عطایی افزود: مدیریت شهری برای ترمیم زخم بافتهای فرسوده سنتی و مدرن در بدنه جامعه و شهر نیازمند همکاری سایر دستگاهها و نهادهای ذیربط است.
وی یادآور شد: تاکنون دستگاههای دیگر در حوزه احیا و نوسازی ورود جدی نداشته اند، ولی با برگزاری چندین جلسات و ارائه راهکارها و برنامه هایی همگی در تلاش برای احیا و نوسازی بافتهای فرسوده سنتی و مدرن در شهرهای شهرستان خواهیم بود.
شهردار رودبار با بیان اینکه از مداخلات صرف و کالبدی نمی‌توان مسائل حوزه بازآفرینی شهری را برطرف کرد، افزود: هم‌افزایی اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.
وی درخصوص حمایت دولت از طرح های بازآفرینی پایدار شهری اذعان کرد: مبنای کار دولت تدبیر و امید از ابتدای تشکیل آن بر عقلانیت و توجه به مباحث کارشناسی بوده و به جد می توان گفت دولت بسیار برنامه محور است
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری عنوان داشت:به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری مدیران راهکار های خود را به صورت پکیج ارائه دهند.
عطایی در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بتواند با کادر مدیریتی خدوم و زحمت کش خود در راستای تحقق اهداف و مأموریت های نوسازی شهری گام بردارد.

Share