مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات در گیلان/ صادرات خشکبار زنجان از بندر انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: پایانه کانتینری بندر انزلی با توجه به صادرات هدفمند به صورت متمرکز به بخش خصوصی حرفه‌ای واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسین چراغی در جلسه کارگروه صادرات گیلان با اشاره به روند روبه رشد تخلیه و بارگیری بنادر و دریانوردی استان از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: تا پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود رشد مذکور ادامه داشته باشد.cheraghi_2016-09-26_14-02-46

وی، تخلیه و بارگیری بنادر و دریانوردی گیلان را در مجموع با رشد ۴۶ درصد مثبت نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بندر نوشهر دارای ۲۵ درصد رشد منفی است ضمن اینکه بندر امیرآباد ۲۳ درصد رشد منفی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۱۰ درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در بنادر استان خبر داد و بیان کرد: افزایش سهم استان در کشور از موضوع‌های مهمی است که مدیران باید انجام دهند و این امر در صنعت دریایی و بندری گیلان اتفاق افتاده است.

چراغی، سهم بنادر و دریانوردی گیلان در تخلیه و بارگیری کالا در سال گذشته را ۲۹ درصد خواند و تصریح کرد: امسال سهم استان در تمام گروه‌های کالایی افزایش پیدا کرده است.

وی به هدف‌گذاری رشد ۵۱ درصدی حمل و نقل کالا در بنادر گیلان تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: ۵۱ درصد از حمل و نقل کالای استان با کشور روسیه انجام می‌شود و توجه به نکته مهم است.

* برگزاری همایش ملی توسعه صادرات در گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در ادامه از برگزاری همایش ملی توسعه صادرات تا پایان امسال در این استان خبر داد و یادآور شد: بنادر امیرآباد و نوشهر متقاضی برگزاری همایش مذکور بودند اما این همایش در گیلان برگزار می‌شود.

چراغی با اشاره به حضور تمام صادرکنندگان اصلی کشور در همایش ملی توسعه صادرات، خاطرنشان کرد: همایش مذکور به صورت جلسه کاری بزرگ برگزار می‌شود.

وی به حضور تمام سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار در حوزه صادرات در همایش ملی توسعه صادرات اشاره کرد و افزود: هفته آینده برنامه‌های همایش مذکور مشخص می‌شود و در تلاش هستیم توانمندی‌های گیلان را به‌خوبی در همایش اعلام کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین با بیان اینکه همایش اتاق‌های بازرگانی ایران و روسیه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: بندر انزلی در همایش مذکور حضور پیدا می‌کند.

وی بر توسعه صادرات در گیلان تأکید کرد و گفت: اگر مشکلات صادرات می‌خواهد برطرف شود مانند قیچی دو لبه دارد و یک لبه آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد و برای برطرف کردن مشکلات باید کمک کند.

چراغی متذکر شد: اگر بخش‌های دولتی و خصوصی نتوانند به طور همزمان همدیگر را پوشش دهند به طور قطع موضوع صادرات مغفول می‌ماند و فرصت‌ها از دست می‌رود.

* صادرات خشکبار زنجان از بندر انزلی

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های بازرگانی در بندر انزلی به منظور صادرات هدفمند انجام می‌شود، تصریح کرد: ایجاد پایانه صادراتی و سردخانه با حضور سرمایه‌گذاران بومی و خارج از استان انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: در حوزه کانتینری به طرفی حرکت می‌کنیم که این پایانه از فعالیت‌های دیگر بندر جدا شده و به صورت متمرکز به بخش خصوصی حرفه‌ای واگذار می‌شود.

چراغی، یکی از الزام‌های صادرات را حمل و نقل کانتینری خواند و بیان کرد: فعالیت‌های بازاریابی به غیر از برنامه‌های توسعه‌ای در بنادر و دریانوردی گیلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی موظف به فعالیت‌های بازاریابی نیستند، خاطرنشان کرد: حیات خود را در فعالیت‌های بازاریابی پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به مراوده و مذاکره به منظور صادرات کالا با هفت استان در کشور اشاره کرد و گفت: مذاکرات رفت و برگشت را با استان زنجان انجام دادیم و حاصل آن صادرات دو محموله کشمش و خشکبار از طریق بندر انزلی است.

Share